x-station handelt uit zichzelf. laten fixen?

gijs

.
hello all,

ik heb alweer een jaartje een x-station in huis en hij doet eigenlijk al die tijd (nieuw gekocht) al een beetje vreemd. enerzijds verandert ie soms willekeurig tijdens het spelen een parameter, bv. dropped de cutoff ineens met een paar stappen. daarnaast heb ik wel eens als ik een patch op wil slaan en hem dan eerst wil renamen dat het scherm op blank gaat en de x-station dus ff de draad kwijt is.
probleem kan natuurlijk irritant zijn als je een track aan het opnemen bent, voor probleem 2 heb ik een workaround, maar beiden zijn natuurlijk niet erg groot. nu ik novation en thomann (heb ik hem gekocht) mail zeggen ze: hardware-issue, stuur maar terug. maar dan ben ik dat ding weer een tijd kwijt en bovendien vind ik de problemen niet bijzonder groot.

mijn vraag is nu, kan iemand hier die technisch is inschatten wat dit veroorzaakt en belangrijker: of dit erg is. zou het erger kunnen worden? want nu vind ik het wel ok, maar dan moet het wel zo blijven.

thanx...

Volgens mij heet dit "ghost editing" en houdt 't in dat de encoders niet helemaal fris meer zijn. Je kunt een poging wagen en zelf gaan solderen, maar dat lijkt me niet zo verstandig.

Ik zou hem terug sturen iig. Ik heb er eentje jaren gehad en die was gewoon erg stabiel dus ik denk dat die van jouw niet goed in elkaar is gefabriekt en dan weet je nooit wat er nog meer uit komt.

Altijd leuk die problemen die maar zeer sporadisch voorkomen. Thomann stuurt de Xstation naar me terug met een mededeling van hun service-centrum: "no mistakes found". Dus ik de X weer aanzetten en proberen, hoppa het probleem is er natuurlijk nog! Dus ik bel met de helpdesk van Thomann. Basically was hun antwoord dat ze goede ervaringen hebben met het externe service centrum, zij er dus op vertrouwen dat er goede tests zijn uitgevoerd en ze dus verder niets voor me kunnen doen. Oja, als ik er op sta zou ik hem nog een keer mogen opsturen, maar als er dan weer niets gevonden wordt moet ik zelf de shipping costs betalen. Kookpuntje bereikt...

Ik ga een klacht indienen bij Thomann, maar of het zal helpen... Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

X-Station25

X-Station25

Ik heb ook een X-Station gehad en er altijd met veel plezier, zonder problemen mee gewerkt. Maar wat een f#@kers daar zeg bij Thomann! Goeie prijzen, maar geen service dus...

Anders Novation UK zelf mailen ofzo? Misschien is het een bekend probleem.

Succes iig! :mega:

Ff een update. Heb idd Novation gemaild en gezegd dat de leverancier niets voor me wil doen. Alleraardigste jongen heeft me in een aantal mails de problemen nog eens goed uit laten leggen en nu zijn er een zwik pots, sliders en encoders onderweg naar mij om te kijken of het vervangen mijn problemen oplost. Echte service bestaat dus nog!

Wel een vraagje nog: is het slim hier, zonder technische ervaring zelf mee aan de gang te gaan? Of zou ik hem beter naar iemand toe kunnen brengen, en zo ja wie dan?

Dat noemen wij nog eens een goede service van Novation!

Als je nooit een soldeerbout hebt vastgehouden, dan is het best een gok die je neemt. Je moet toch wel het soldeer gevoel hebben. Als je dit niet hebt en je wilt het wel krijgen, ga dan eens naar de grofvuil voor een apparaat of je hebt zelf iets liggen. Sloop het open, pak een soldeerbout en soldeerwegzuiger, tin etc. en ga eens oefenen op het solderen. Dan zou ik daarna pas de Novation onder handen nemen....hmm misschien is weg brenge naar een vriend oid toch sneller...maar misschien wel minder leuk.

Altijd leuk die problemen die maar zeer sporadisch voorkomen. Thomann stuurt de Xstation naar me terug met een mededeling van hun service-centrum: "no mistakes found". Dus ik de X weer aanzetten en proberen, hoppa het probleem is er natuurlijk nog! Dus ik bel met de helpdesk van Thomann. Basically was hun antwoord dat ze goede ervaringen hebben met het externe service centrum, zij er dus op vertrouwen dat er goede tests zijn uitgevoerd en ze dus verder niets voor me kunnen doen. Oja, als ik er op sta zou ik hem nog een keer mogen opsturen, maar als er dan weer niets gevonden wordt moet ik zelf de shipping costs betalen. Kookpuntje bereikt...

Ik ga een klacht indienen bij Thomann, maar of het zal helpen... Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

DIt heb ik eens bij Olympus gehad (ook met een vaag probleem van soms wel soms niet), maar toen ik duidelijke foto's met daarin zichtbaar het probleem opstuurde (je zou een filmpje kunnen maken van het probleem) toen konden ze niks anders dan een nieuwe camera geven. De aanhouder wint meestal, al is het wel erg vervelend en vooral vermoeiend.

Ff een update. Omdat Thomann 3 jaar garantie biedt heb ik er toch niet voor gekozen hem nu al zelf open te maken, maar hem op te sturen. Na veel geklaag wilden ze er toch nog een keer goed naar kijken. Eén van de problemen bleek softwarematig te zijn en zou nu verholpen moeten zijn. Het ghost editing-verhaal zijn ze niet meer tegengekomen daarna zeggen ze en zou dus misschien met de software te maken hebben gehad, en dus wordt ie vandaag weer thuisbezord.
Ik heb er nog een beetje een hard hoofd in of dat idd een softwarebug geweest kan zijn ipv crappy encoders, maar we wachten het gewoon even af....

Ben erg benieuwd wat er i.d.d. uitkomt. Overigens zijn spare parts direct via Novation prijstechnisch zeer goed te doen. Maar goed je hebt nog garantie dus het zou opgelost moeten worden.

Back