4GB probleem?!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Hoi,

ik heb zojuist 2 DDR2 modules extra op mn Asus P5BE moederbord geprikt (in totaal nu 4 excact dezelfde modules van 1GB, Corsair DDR2 Twin2x PC6400 800mhz CL4)

Als ik de computer opstart dan ziet mn bios maar 3GB...?
ik heb alle modules apart getest en ze doen het allemaal, ook alle geheugen slots werken allemaal.

Ik las ergens dat Windows XP ook geen 4GB kan zien maar dat verklaard niet waarom mijn Asus Bios dat ook niet kan?
Klopt het trouwens, dat XP verhaal? gebruikt XP dan ook geen 4GB of is daar een truukje voor?

Heeft iemand enig idee waarom mijn moederbord de 4GB niet ziet? het max watie kan hebben is namelijk 8GB...
alvast bedankt!

Daar is geen truukje voor, heeft te maken met 32 bit grens (google voor de technische details). Als je 64 bit XP gebruikt heb je er geen last meer van.

ik heb zojuist 2 DDR2 modules extra op mn Asus P5BE moederbord geprikt (in totaal nu 4 excact dezelfde modules van 1GB, Corsair DDR2 Twin2x PC6400 800mhz CL4)

Ik heb volgens mijn dezelfde geheugen modules als jouw en heb ook al eens proberen up te graden naar 4Gb....echter moeten de geheugen modules hetzelfde versie nummer hebben, ook al is het part nummer gelijk. Ik heb precies hetzelfde probleem gehad hier is geen oplossing voor!!!

Ik heb daar destijds met corsair's "ram guy" over gecorrespondeerd via hun forum.....zie hier

Volgens mij is dat een wat ouder MoBo.. misschien een BIOS update?

Heb je in de BIOS memory remap op off staan?

In de BIOS (direct na het opstarten van je PC op DEL of F2 drukken (of een andere toest, afhankelijk van je BIOS).

Sorry dat ik erover begin maar dit hoort meer thuis op www.tweakers.net dan op dit forum onder het kopje hardware :stupid

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back