waarom klinkt pitchen zo verrot??

Speel je hem toch af op de CD speler van je neefje en neem je het weer (digitaal) op?

Origineel geplaatst door wesko
OKEE, nog 1 keertje dan. DAT IS NOU JUIST DE TRUC! Het kan meer dan een platenspeler, anders zou dat hele Kan dat echt? Jahaa dat proberen drie mensen je nu al een tijd duidelijk te maken... :) Bij jou werkt het dus niet, en bij andere machientjes wel.

Ja ik ben vandaag niet zo vlug van begrip ;)

Je moet toegeven het is een verwarrende thread, ik schreef alleen maar hoe het bij mijn Denon werkte, en dat is dus WEL gewoon als een platenspeler. Als we het over super dure modellen hebben geloof ik best dat die ook echt kunnen pitchshiften en timestretchen enzo. (Je hoeft me ook niet uit te leggen hoe dat werkt hoor :)) Ik wist alleen niet dat die bestonden dus ik dacht dat hij het over net zoiets als mijn cd speler had.

Tempo gelijk pitch veranderen, pitchshiften dat is de bedoeling.
Maar als ik gewoon pitch zonder te shiften klinkt dat ook veel slechter dan wanneer je gewoon een cdtje pitched.
En er zijn wel degelijk cdspelers met een pitchshift functie die vele malen beter klinken dan shiften in software.

Jij draait toch met cd's Olaf? Er zijn denon cd spelers met shifters, moet je maar eens proberen

Origineel geplaatst door olafmol
ff ter verduidelijking: wil je nou dat het tempo gelijk blijft of niet? maw wil je pitch-shiften met of zonder tempo-shift?

Olaf

Origineel geplaatst door bobaphat
Tempo gelijk pitch veranderen, pitchshiften dat is de bedoeling.
Maar als ik gewoon pitch zonder te shiften klinkt dat ook veel slechter dan wanneer je gewoon een cdtje pitched.
En er zijn wel degelijk cdspelers met een pitchshift functie die vele malen beter klinken dan shiften in software.

Jij draait toch met cd's Olaf? Er zijn denon cd spelers met shifters, moet je maar eens proberen

ik vindt het helemaal niet erg dat als ik draai de pitch meeveranderd met het tempo...... gewenning he ;)
op de meeste pro pioneer dingen zit ook zoiets, genaamd "master tempo"..maar ik gebruik dat nooit, vertrouw dat niet helemaal....en om eerlijk te zijn weet ik wel bijna zeker dat die realtime DSP timestretchers (want dat is hoe het heet wat jij bedoeld) niet zo goed klinken als offline timestretchen....

Origineel geplaatst door olafmol
ik vindt het helemaal niet erg dat als ik draai de pitch meeveranderd met het tempo...... gewenning he ;)
op de meeste pro pioneer dingen zit ook zoiets, genaamd "master tempo"..maar ik gebruik dat nooit, vertrouw dat niet helemaal....en om eerlijk te zijn weet ik wel bijna zeker dat die realtime DSP timestretchers (want dat is hoe het heet wat jij bedoeld) niet zo goed klinken als offline timestretchen....

Huh? e thread begon toch met het feit dat de niet-realtime software het NIET goed deed, waarna bleek dat de realtime DSP's in CD spelers het WEL goed deden? :confused:

Origineel geplaatst door wesko
Huh? e thread begon toch met het feit dat de niet-realtime software het NIET goed deed, waarna bleek dat de realtime DSP's in CD spelers het WEL goed deden? :confused:

klopt! ;) en ik zeg dat dat onzin is...... ;)

nou vraag ik me terloops ff af in welke context het nodig is om deze meneer zn nummer een halve/hele toon naar beneden te krijgen ?

omlaag pitchen klinkt gewoon dope bij sommige tracks omdat het laag er zompiger van wordt.
Ook valleen van sommige leadsounds bepaalde harmonischen weg, terwijl andere juist weer meer opvallen waardoor de track een andere vibe krijgt.
Voor mij is transposen ook een zeer belangrijk onderdeel van het mixen.

Back