Ikea 'Broder' racks

Als IKEA fan las ik op een ander forum dat ze die schuine planken die iedereen voor zijn synths gebruikt er uit gooien...

Dat suckt idd bigtime, zit er al een tijdje aan te denken om het ook te gaan gebruiken maar dat houd nu dus helemaal op, als het al begint met die schuine planken zou het me niet verbasen dat het brother systeem over een tijdje helemaal niet meer leverbaar is.
K*t dus, voorlopig nog die kl*te muurdragers dan maar.

Zit er veel verschil qua stevigheid tussen die L en T-poot? Zijn beiden stevig genoeg om niet in de muur te hoeven schroeven.

Misschien een keer een group-protest richting Ikea... m.a.g. een group buy.

Gewoon op marktplaats kopen :) zal er vast vol mee staan.

Ik had zelf een galant buro gekocht bij de ikea. Compleet 450 euro.

Nooit bij marktplaats stilgestaan. Dus moest er nog 1 hebben, dus me vrouw zei kijk daar is op.

Voor 75 euro een buro gekocht, waar die mensen 3 keer aan hadden gezeten en niet gebruikten.

Scheelt nog ff :D

Zie gene staan op marktplaats! :engel:

typisch :D heb je dan iets gevonden om te stapelen, wordt het uit productie gehaald!! :?

Ssss.....

Iemand nog een mogelijke oplossing hiervoor? Ergens anders kijken vo schuine consoles?
Kan anders iemand met een schuine console (eventueel de 2 versies) daar even een detailfoto van nemen!?

Het mooiste was toch die JERKER van ikea.. maar die is ook al 2-3 jaar uit het assortiment.

ook ik was te laat bij de ikea, reeds uit assoriment..
ik heb toende broder-rek steunen dubbel gekocht, en daarna 2 steunen onder een hoek samengelast.

zie ook bijgaande sub-lieme illustratie :mega:

Attachments

• IMAG0100.jpg
    IMAG0100.jpg
    24,3 KB · Bekeken: 137
  • doc20110118155011.jpg
    doc20110118155011.jpg
    24,5 KB · Bekeken: 131
Goed gevonden! :okdan:

was dus ook op iets dergelijks aan't denken! Tx vo de info
jammer da'k geen laspost heb! :D
zal eens rondvragen!

:mega:

Nee om drank op te leggen, broder betekent nl. broer in het sweeds.

Ik heb zelf maar voor een jaspers keyboard rack gekozen. En met wat extra "halters" het effect gekregen wat ik wou. Had helaas geen ruimte voor de 150cm brede versie, maar het voordeel van de 120cm versie was dat er een Galant tafelblad op de mm in past. Dus toch een beetje van ikea ;)

Attachments

• rack.jpg
    rack.jpg
    52,1 KB · Bekeken: 133

Attachments

• Center.jpg
    Center.jpg
    102,9 KB · Bekeken: 153
  • Right.jpg
    Right.jpg
    114,8 KB · Bekeken: 134
  • Left.jpg
    Left.jpg
    98,1 KB · Bekeken: 137
Laatst gewijzigd:
Broder?!? dat zijn toch die racks die bij iedereen van de muur donderen omdat ze door de synths topzwaar zijn en de pluggen het niet houden? :D

Broder?!? dat zijn toch die racks die bij iedereen van de muur donderen omdat ze door de synths topzwaar zijn en de pluggen het niet houden? :D

LOL. Ik wist trouwens niet dat je ze ook rechtstreeks aan de muur kon bevestigen? Ik heb ze met een raamwerk tussen plafond en vloer bevestigd. Erg knap als ze nog naar beneden kunnen donderen.

nee hoor, die (van mij althans) staan gewoon "auf die bodem" je kunt ze eventueel nog extra aan de wand bevestigen, maar mits je niet in losstaande caravan of woonboot woont is dat totaal overbodig.

Je kunt ze ook gewoon middels de verstelbare schroefpootjes "schuin" tegen de wand aan laten leunen, waardoor ze onmogelijk kunnen omvallen (again, mits je niet in die caravan, woonhoot of op een tektonische plaatgrens woont)

Attachments

• Untitled-2.jpg
    Untitled-2.jpg
    87,1 KB · Bekeken: 479
nee hoor, die (van mij althans) staan gewoon "auf die bodem" je kunt ze eventueel nog extra aan de wand bevestigen, maar mits je niet in losstaande caravan of woonboot woont is dat totaal overbodig.

Je kunt ze ook gewoon middels de verstelbare schroefpootjes "schuin" tegen de wand aan laten leunen, waardoor ze onmogelijk kunnen omvallen (again, mits je niet in die caravan, woonhoot of op een tektonische plaatgrens woont)

quote:
"Bedenk ook dat een combinatie met een verhogingszijsteun of een L-poot altijd aan een dragend deel van het plafond of de wand moet worden bevestigd."

link:
http://www.ikea.com/ms/nl_BE/custom...duct_guides_11/laundry/broder_nl_20101214.pdf

Ben aan het plannen geslaan! :)

@ nielsderckx: bij jou staan ze dus op L-poot? Wordt op gewezen in de pdf, hier komt ie:

"Raadpleeg bij twijfel een vakman. Verschillende wand-/plafond- materialen vereisen verschil- lende types bevestigingen. Gebruik bevestigingen die geschikt zijn voor de wand of het plafond in jouw woning (niet inbegrepen)."

ging ook eerst L nemen en idd af laten "hellen", maar ben toch aan't denken om T-poot te kopen. staan eig niet tegen muur.
even verderzoeken! :engel:

Back