Roland (boss) DR-880 drumcomputer enkel gebruiken als Soundmodule via midi

A.V producties

Goeiendag eem !
Hallo,
Weet iemand mij te vertellen hoe je de roland via midi kunt benutten enkel als soundmodule. Ik heb de midikabels al aangesloten en ook de juiste uitgangen geselecteerd in cubase. Het gaat enkel om de instellingen in de Dr-880. Dit krijg ik niet helemaal voor elkaar.

Wie weet het hoe ik de goede instelling krijg?
Gr,
Arjan

Hallo D Trak,

Zo heb ik dit inderdaad ook gedaan. Ook op kanaal 10 , dat klopt ook. Staat ook wel in de handleiding beschreven. Ik zal vanavond thuis er nog wel ff mee klooien.

Gr,
Arjan

out moet naar in en in naar out he, van je midi kabels, maar dat had je al begrepen snap ik ?

Ja dat had ik al begrepen. maar dat wist ik al een poos haha.

Ik zie via google dat er wel meer midi problemen zijn met dit apparaat.

Zoals ik zij. Zal vanaamd nog eem kijken hoe het zit!

Gr,
Arjan

Ik heb het nog ff geprobeerd , maar het lukt niet. Ik krijg via midi GEEN geluid uit de boss - dr 880!. Midi in en out aanwezig. Zowel sequencer en boss ingesteld op kanaal 10(drums) en kanaal 2 (Basjes). Wat doe ik nu nog fout of wat moet ik meer doen?
Ik weet het zo 123 niet, jullie wel?

moet gewoon werken zie page 126 van je manual...ontvangt ie wel mdiclock van je PC sequencer? Probeer hem eens te slaven, misschien is de MIDI IN poort defect, want het is net wat 6trak zegt; kanalen goed zetten, midikabels erin knallen en gaan.

Eerst moet je een midi-out van je geluidskaart verbinden met de midi-in van de Boss. Dan gebruik je de Boss als soundmodule. Nu moet je wel kijken wat het midi-kanaal is wat de Boss gebruikt. Dat kan je waarschijnlijk instellen (staat in de handleiding). Zorg ook dat je in Cubase op het midikanaal de midi-out van je geluidskaart instelt (die midi-out moet je misschien nog activeren), anders gebeurt er nog niks (not connected).

Als het niet lukt kan je het misschien met een ander apparaatje proberen.

Hoi Arjan,

Volgens mij moet je kijken op p.125 en niet op 126. En dan kom je vanzelf uit op p.133 en verder. Gewoon met USB aan de PC hangen, MIDI Driver installeren conform instructies op InstallManualE.pdf (let ook op de volgorde of je eerst moet aansluiten of eerst installeren, dat zal er in staan!), juiste instelling kiezen op de DR (p.134) en klaar ben je.

EN IK ZIE OOK NET OP P.134 (NOTE rechtsonder) DAT ALS HIJ OP USB MIDI IS INGESTELD, ER OP DE MIDI CONNECTORS GEEN SIGNAAL IS, EN DIE DUS NIET WERKEN. OPGELOST!?

P.S. Denk er ook aan dat bij drumkits niet onder iedere toets van je keyboard (mocht je hem via een masterkeyboard bespelen) een drumgeluid zit. Meestal bestaat een drumkit uit zo'n 40 sounds, en niet meer.

Laatst gewijzigd:
Back