Noise op usb geluidskaart en andere perikelen

Chow

Newbie
Ik gebruikte m'n geluidskaart in de Xiosynth maar sinds gisteren geeft ie geluid vanaf de mixer nog maar op 1 kanaal weer. Ik heb zitten stoeien en ook de kabel tussen de mixer en de input van de Xiosynth vervangen maar steeds maar 1 kanaal. Geluid vanaf de Xiosynt zelf is wel 2 kanalen dus ik vrees dat er iets met de input mis is. Ik had de boel via de Xiosynth ruisvrij.
Omdat ik uiteraard 2 kanalen nodig heb, heb ik m'n miditech audioface usb weer aangesloten op dezelfde manier als de Xiosynth maar nu heb ik een hinderlijke statische ruis. Kan het zijn dat die miditech rommel is? En mits ik gewoon iets stoms doe op de Xiosynth welke usb audiointerface raden jullie mij dan aan? Budget tot 100 euro.

Liefst kom ik er natuurlijk achter waarom de Xiosynth zo raar doet. Hij doet het namelijk verder wel. Dus geluid vanaf de PC gewoon 2 kanalen, maar vanaf de mixer maar 1 kanaal (panning staat goed).

Xiosynth is dus in orde maar de line in is domweg mono. Was me niet opgevallen omdat ik de line in alleen gebruikte voor gitaar. Nu met de Blofeld erbij kom ik daar dus achter. Dat betekend dat de soundcard van de Xiosynth voor mij onbruikbaar is :( Wel balen want die geeft geen enkele ruis.
Rest dus de vraag welke soundcard kunnen jullie mij aanraden.

Back