geluidskaart krijgt geen voeding op laptop

renaat belgie

Ingeburgerd
hallo iedereen,

ik ben in het bezit van een m-audio firewire 410 geluidskaart.
Hij is aangesloten op een desktoppc en krijgt voeding via de interne voeding van de desktop pc.

Vandaag wil ik mijn geluidskaart gebruiken met een laptop en heb mijn een firewiresleuf gekocht om in mijn laptop te steken.

Windows herkent de kaart en alles is ok voor windows.

Het probleem is nu wanneer ik de drivers heb geinstalleerd van m-audio ,mijn laptop afsluit zoals gevraagd en voor het opstarten mijn firewirekabel erinsteek de geluidskaart GEEN voeding krijgt, er branden geen lampjes enz.

hoe komt dit ?

bedankt voor jullie hulp

omdat je geluidskaart

of begrijp ik je nou echt helemaal verkeerd ? :bekdicht:
=(
In de handleinding staat dat je de laptop volledig moet afzetten , dan de firewire erin pluggen en dat de laptop terug aansteken maar dit geeft geen succes =(

Mogelijke oorzaken:
1. Welke aansluitingen zijn het op die kaart? 4-pins (zo breed als mini-usb) of 6 pins (zo breed als USB)? 4-pins geeft sowieso geen voeding door. Klik. Links is 4-pins, rechts is 6-pins.

2. Is die 'FireWire sleuf' een PCMCIA kaart? Misschien dat het aan die kaart zelf aan ligt. Dat die alleen wel data doorgeeft, maar geen voeding.

3. En staat je laptop misschien in energiespaarstand oid, gebeurt ook wel eens dat er dan geen voeding wordt doorgegeven aan externe apparaten.

als je laptop een 6 pins fw aansluiting heeft kan de geluidskaart bus-powered zijn. bij 4 pins zeker niet. met pcmia weet ik t niet zeker maar ik denk dat dit niet bus-powered is. dus gewoon de eigen voeding van die 410 gebruiken op je laptop.

Mogelijke oorzaken:
1. Welke aansluitingen zijn het op die kaart? 4-pins (zo breed als mini-usb) of 6 pins (zo breed als USB)? 4-pins geeft sowieso geen voeding door. Klik. Links is 4-pins, rechts is 6-pins.

2. Is die 'FireWire sleuf' een PCMCIA kaart? Misschien dat het aan die kaart zelf aan ligt. Dat die alleen wel data doorgeeft, maar geen voeding.

3. En staat je laptop misschien in energiespaarstand oid, gebeurt ook wel eens dat er dan geen voeding wordt doorgegeven aan externe apparaten.

het is een 6 pins, ik gebruik ieee 1394 firewire.
het is inderdaad een pcmcia kaart.

er komt nog steeds geen voeding door.
heb het nu geprobeerd met een andere kaart van een vriend maar nog steeds geen succes :(

Hmmm. Vreemd. Denk dan toch dat het aan PCMCIA-kaart (in het algemeen) ligt. Dat die misschien uberhaupt geen voeding geven.

Waarom hang je je adapter er niet gewoon aan? Zo te zien heeft de 410 een voedingconnectie:
237442.jpg

ik heb het met 2 verschillende firewirekaarten geprobeerd, telkens zonder succes.

Ik heb ook een 12dc volt adapter aan de geluidskaart gehangen en zelfs dan werkt hij niet !

Het vreemde is als ik mijn geluidskaart terug in de desktop steek,maw via de firewire van de desktop aansluit werkt hij feilloos zonder adapter !

het zijn rare dingen he , precies alsof het spookt 8D

iemand nog ideeen?

dit is de firewirekaart in mijn laptop : http://www.sweex.nl/producten.php?sectie&item=158&artikel=833&detail=oo

groeten

probeer ns te achterhalen wat voor chip je sweex voor FW gebruikt en probeer ns een ander soort uit ( dus ander kaart met andere chip, die kaart van die vriend van zou dezelfde soort chip kunnen gebruiken ), iig heb je b.v texas instruments en VIA ... misschien dat het daar aan ligt... FW blijft soms een bitch...

ik heb het met 2 verschillende firewirekaarten geprobeerd, telkens zonder succes.

Ik heb ook een 12dc volt adapter aan de geluidskaart gehangen en zelfs dan werkt hij niet !

Het vreemde is als ik mijn geluidskaart terug in de desktop steek,maw via de firewire van de desktop aansluit werkt hij feilloos zonder adapter !

het zijn rare dingen he , precies alsof het spookt 8D

iemand nog ideeen?

dit is de firewirekaart in mijn laptop : http://www.sweex.nl/producten.php?sectie&item=158&artikel=833&detail=oo

groeten

Zelfs met (originele??) adapter werkt hij niet? Gaat ook geen lichtje branden oid?
Ik snap het niet meer...

Zelfs met (originele??) adapter werkt hij niet? Gaat ook geen lichtje branden oid?
Ik snap het niet meer...

ik heb die kaart een paar jaar geleden in de usa gekocht via internet en de adapter zat er niet bij.

in de handleiding staat dat je een 12dcvolt adapter nodig hebt.
Ik heb dat getest met een universele adapter van 12dcvolt maar ook zonder succes.

Ik ben inderdaad min of meer ten einde raad :confused:

Back