[Italo/Retro/Pop] ZeNN - Desire (demo)

zennmusic

Stamgast
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met Italo/Retro-achtige popnummers. Hieronder een demo die ik onlangs heb gemaakt voor een nieuw nummer. Deze track bevat ook enkele eerste vocalen.

klik hier voor een eerste demo van wat ik Desire heb genoemd.

Reakties zijn zeker welkom. :biertje:

Ik vind m echt gay!
Wat in het geval van italo natuurlijk helemaal top is!

Ga zo door zou ik zeggen!

Pet Shop Boys Italo Disco...co...co...co....... vet.

gaaf! Leuk nummer!
klein puntje van kritiek: volgens mij is je mix in het laag toch een beetje erg rommelig, valt vooral in het begin op.

Coole track man,.. weinig hoog,.. te veel laag,.. probeer al je lage sounds een eigen gebied te geven. En een beetje sidechain wil ook wel helpen om m meer punch te geven.
Maar erg coole track idd.

In 1981 werkte ik bij radio modern,. op de vinyl-afdeling,.. dan zette ik stiekem
italo en andere import disco op de bestellijst tussen de elton john en andere bagger,.. gheheh,.. trok ik dan op mn werk mixtapes van die ik verhandelde op school.

Laatst gewijzigd:
gaaf! Leuk nummer!
klein puntje van kritiek: volgens mij is je mix in het laag toch een beetje erg rommelig, valt vooral in het begin op.

Klopt. Dit viel mij ook meteen op. Probeer de mix wat beter te krijgen. De middenfrequenties mogen wat meer naar voren en de lage frequenties wat strakker. Verder is het en echt Italo nummer. Die opzet is uitstekend geslaagd naar mijn mening. De vocals vind ik ook prima zo. Goed gedaan. :okdan:

Klopt. Dit viel mij ook meteen op. Probeer de mix wat beter te krijgen. De middenfrequenties mogen wat meer naar voren en de lage frequenties wat strakker. Verder is het en echt Italo nummer. Die opzet is uitstekend geslaagd naar mijn mening. De vocals vind ik ook prima zo. Goed gedaan. :okdan:

Ja,. fijn,..ik ben dus niet de enige die het laag een beetje uhh,.. proppig,. vindt,.. mooi.

Bedankt voor alle positieve reakties!
Het laag was me ook al wel opgevallen. Misschien de bass-sounds wat laag wegfilteren, of is het meer rommelig laag? (een 'brei van bas' zeg maar)

een brei zou ik ik het niet willen noemen, dat hoeft ook niet met een kick en 1 baslijn. ik zou eerst proberen het laag wat strakker te krijgen zonder hem meteen minder vol te maken, dat kan altijd nog. Dus eerst onnodige frequenties van kick weg-EQ'en en met compressie idd de kick en bas elkaar niet te veel in de weg te laten zitten. Daarnaast midden en hoog wat meer naar voren laten komen, dan komt je mix al meer in balans.

Maar los van de mixage is dit een heerlijk trackie zeg! Een heerlijke gloomy jaren 80 feel. Ik heb hem als ie afgemixt is graag in mijn itunes zitten!

Als je wat aan het laag gaat werken zal het mid en hoog al gelijk wat naar voren komen denk ik

Verder een erg leuke tack ben benieuwd naar het eind resultaat :okdan:

Back