gitaarversterkers + drumcomputers

303zalig303

gebruikte oscillator
hej hallow,
zou graag een compacte gitaarversterker willen kopen voor men stix en men tom. ik was aan het denken aan die orange crush 15r. Of zou ik voor iets goedkoops oud gaan ?

houd ook echt van het geluid uit een fender versterker (die ouwe machines) maar die gaan na nader onderzoeken tussen de 500 dn de 1200 euro weg...

iemand een idee of is orange oké ?

Orange is /meer/ dan OK. Althans - hun buizenversterkers. Maarja, die zijn dan ook flink aan de prijs. Ik heb voor gitaar een Rockerverb combo (50W) staan. Briljante sound, maar daar leg je 1500 euries voor neer. Kwaliteit kost geld.

Een Crush versterker is gewoon een transistorbakje. Dit betekent niet dat het geen kwaliteit is of beroerd klinkt - ik heb er namelijk niet mee gespeeld. Maar deze versterkers kunnen qua sound natuurlijk niet op tegen hun grote buizenbroers. Of tegen een Fender, wat dat aangaat. Orange heeft echter wel een naam hoog te houden als leverancier van kwaliteit, dus ik vermoed dat deze crush versterkertjes wel waar leveren voor hun geld.

Zowiezo: Electronische drums door een gitaarversterker kan wel, maar je mist natuurlijk altijd je echte laag. Geen lekkere "thump" uit je kicks bijv. Als je voor het beste geluid gaat kan ik je eerder een keyboard versterker aanbevelen dan een gitaarversterker.

ik vind dat dat laag behoorlijk meevalt. houd juist van die hoge klankjes en niet dat dominerende laag, maar inderdaad 15w is nogal weinig.. eerder 30, zit al wat mee rpunch in.

transistor is natuurlijk zoiets van 'eu' maar mijn buidget ligt niet echt hoog voor een versterkertje. drums door gitaarversterker is al zo'n mooi effect opzich :okdan:

bedankt trouwens voor je reactie !
ik vraag me af of er vintage is (misschien ook lampenver.) die onder de 300 liggen..
teisco bvb ? maar vind je niet veel

Orange is zowiezo kwaliteit, daar twijfel ik niet aan, ook al is de crush reeks het goedkoopst. Is zowiezo beter dan die cubes :r

of inderdaad een keyboard versterker, maar dan iets oud met wat kraak op reverb en goedkoop en sterk ! :z

Orange is inderdaad zeer vet, maar je moet wel een buizenbak kopen.
Het wattage is niet zo belangrijk..tenminste...als je niet live ermee wilt optreden.
Ik zou voor een laag wattage gaan want een buizenbak moet je ver opendraaien voordat hij mooi gaat klinken. En als je dan 50 watt hebt baal je in je woonkamertje, want dat gaat dus veel te hard.

Waar ik erg over te spreken ben ik die nieuwe Fender Champ 600.
Die kost geloof ik minder dan 200,- euro en klinkt erg mooi. En is full tube.
Daar zou ik voor gaan.

dankje voor de info LeBlom !

die champ heb ik al zien staan en spreekt me wel aan ! Ben wel niet echt voor het gedoe dat een bak er terug retro moet uit zien (zoals die pasorius p-bassen, haha) maar whatever, klank is belangrijkste.

anders : is dynacord ook iets ?

dynacord bass king (de oude) is een gave bak, lekker dik en krachtig. maar het is een 50watt buizenbak, en zoals blom al aangaf, gaat echt belachelijk hard. een bassmann is ook weer zoiets. of misschien een marshall stack ? :D

een champ is echt wel een superleuke bak, gewoon eens proberen

JA maar als je top geluid wil, kan je er ook voor kiezen om FF te sparen. Want dit is voor mij een van de weinige gitaar versterkers waar ik gelijk zwaar van onder de indruk was. Maar je zou ook dat boss FBM-1 pedaaltje kunnen proberen(Bassman sim). Marshal eeft een nogal nasale klank kleur, daar moet je van houden. @ roman het was maar een ideetje, ik ben best wel een geluids freak, dus kom dan vaker met dit soort voorstellen.

steek ik liever men geld in een mustang + ampeg als ik echt voor men bas-talenten zou gaan.

ik ga eens in de lokale gitaar shop terug zoeken naar die champ, maar dan hoor ik natuurlijk niet veel met uitzondering op van die kut demonstraties van arrogante vijgen die je alleen dingen willen aansmeren en die geen reet gitaar kunnen spelen maar wel de techniek hebben om 1576899perseconde noten te spelen...

Ja maar Fender is een allrounder(hij is ook heel erg geliefd bij gitaristen en je analoge synth klinkt ook super) De fender heeft hele mooie mid en hoge frequenties

je kan , als je eraan kan komen, prima een dynacord buizenbak gebruiken.
ze deden wel vaak hun preaps met transisoren en de eindversterker met buizen uitvoeren.
je kan ook op zoek gaan naar een top van XXXX City ( XXXX = london, sound, en nog zo meer, allemaal marchall klonen)
groeten,
jeroen

Waar ik erg over te spreken ben ik die nieuwe Fender Champ 600.
Die kost geloof ik minder dan 200,- euro en klinkt erg mooi. En is full tube.
Daar zou ik voor gaan.

Ik zat gisteren te googlen naar die vintage versies daarvan (w.o. vibro champ).
Ik kon niet goed vaststellen of die één of twee kanalen hebben.
Wellicht kun jij dat aangeven.

Is die nieuwe klankmatig enigszins hetzelfde voorzover jij weet ?
Zit op die nieuwe niet allerlei dsp-poepelegein ?

jen top van XXXX City ( XXXX = london, sound, en nog zo meer, allemaal marchall klonen)

Ik dacht wel een gehoord te hebben dat die in Amersfoort werden gemaakt :)

je kan ook op zoek gaan naar een top van XXXX City ( XXXX = london, sound, en nog zo meer, allemaal marchall klonen)
groeten,
jeroen

Een London City top is doorgaan 100W, en dan moet je er ook nog een box bij hebben. En als je 'm voor niet te duur op de kop tikt moet je m waarschijnlijk eerst goed (laten) nakijken.
Maargoed, dan heb je ook wat :)

Ik zat gisteren te googlen naar die vintage versies daarvan (w.o. vibro champ).
Ik kon niet goed vaststellen of die één of twee kanalen hebben.
Wellicht kun jij dat aangeven.

De oude champs hebben 1 kanaal. Sommige hebben een vibrato (de vibra champs). Een oude champ is 6 watt met een 8 inch speaker. Er zijn later nog superchamps gemaakt die als ik me niet vergis 25 watt zijn.

Is die nieuwe klankmatig enigszins hetzelfde voorzover jij weet ?
Zit op die nieuwe niet allerlei dsp-poepelegein ?

Ik vind de nieuwe wel enigszinds te vergelijken met een oude ja. Niet hetzelfde maar wel allebei mooi. Een vriend van me heeft een nieuwe, ikzelf heb twee oude champs. Er zit geen DSP rommel in de nieuwe champs.

Fender Bassman dan heb je wat(wij hebben een combo en een top/spaeker bassman).

Een bassman is ook een mooie amp ja, maar minstens 50 watt. Da's wel erg veel voor thuis.

als het klein moet zijn en nieuw en betaaldbaar zeker die nieuwe champ, als deze uitwas toen ik mijn ibanez valbee kocht, dan had ik daarvoor gekozen denk ik.
er zijn ook wel goede transistor versterkers hoor, meestal dinges gemaakt in de jaren 70 enzo zelf ben ik heel tevreden van mijn yamaha b110, een soort fender twin clone, klinkt goed en gaat loehard, voor maar iets meer dan 100 euro, gibson soundlab amps lijken me ook wel interresant.
vox heeft ook wel leuke transitortjes amps, alhoewel de huidige modelen minder interessant zijn dan de gene van een paar jaar geleden.
ga testen met je setup in de winkel of bij de persoon die ereen verkoopt.

er zijn ook wel goede transistor versterkers hoor

Daar ben ik het op zich wel mee eens.
Maar om het "makkelijk" te houden chargeer is graag:)
Misschien kan ik ter nuancering de volgende gave transistoramps nog aan jouw lijstje toevoegen:

Roland Jazzchorus en Kustom versterkers

die zijn heel graaf, door ne jazz chorus heb ik nog niet gespeelt of ene keer ik weet het ni zeker, door kustoms wel enkele keren, ben nu ni zeker of het trans of buizen heads waren, maar knallen deed het in ieder geval.

hej merci allen ! als jullie anders zelf iets van de hand willen doen ?

raaf, denk je dat ik met men drumcomputer The Beatshop binnen zal stappen ? :-D
ik kan mij de situatie al volledig voor de geest halen.
bedankt voor je tips, wel vreemd dat ikgeen info over gibson en yamaha vind..

die jazz chorus ken ik goed, hebben er één in het school staan (waar ik stix al door heb gehaald) en vind hem fantastisch alleen liggen die rond 400 euro..

ik denk dat ik voor die champ ga (heb ik ook ineens een leuk ding voor men squier :P)

Back