computer indelen / HD partities

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Hier alles over hoe je computer in te delen....
Hoe heb jij het opgedeeld ?
Werk je met partities ?
Heeft een HD in meerdere partities opdelen zin (2-3 partities).
Wat is het verschil tov. van het werken met 2-3 interne hd's ?
Wat zijn pro's en contara's met het werken van partities op 1 grote gezamelijke schijf ?
Kortom...*D

Ik zou willen dat dat kon... alleen zijn dergelijke sites vaak zeer weinig tot niet gerelateerd aan audio/ sequencing/midi...

Meestal alleen aan Gaming :o:

Vandaar... Ik heb het specifiek over computers die als doeleinde audio/midi/vst's/vsti/daw's hebben...

Ik zou willen dat dat kon... alleen zijn dergelijke sites vaak zeer weinig tot niet gerelateerd aan audio/ sequencing/midi...
Op tweakers.net hebben ze ook producer-topics, maar niks van wat je hier vraagt heeft ook maar een jota te maken met muziek. Verder zit het in het verkeerde deel van het forum.

Wat was er overigens mis met het oude topic? Dat ging ook weer over hetzelfde. https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=104688

het meeste is in je andere topic al eens voorbij gekomen. Daarnaast is inderdaad meer dan genoeg te vinden over partitioneren op tweakers. Met een klein beetje gezond verstand moet je dan al een heel eind kunnen komen.

Meestal alleen aan Gaming :o:

Vandaar... Ik heb het specifiek over computers die als doeleinde audio/midi/vst's/vsti/daw's hebben...

Gamefreaks willen vaak optimale prestaties van hun pc, wat dat betreft is er geen verschil met jouw vraag, dat wil jij nl. ook met je daw niet waar?

Wat ik zelf meestal doe is:
op c:\ windows en alle software installeren
op d:\ alle data/documenten etc.
Los van het feit of dat nu een partitie is of een aparte schijf.

Als je dan je c: schijf of partitie imaged of opnieuw installeert blijft je data op d:\ in tact.
Uiteraard belangrijke data altijd backuppen (doe ik zelf op een externe HD esata).

Ik weet zeker dat je op tweakers.net meer en betere antwoorden krijgt.:walker:

C:\ 74 GB programma's (10k RPM schijf)
D:\ 74 GB actuele projecten (10k RPM schijf)
E:\ 350 GB archief projecten + samples + overige media (7.2k RPM schijf)

Werkt als een trein, ondanks dat het niet meer de recentste computer is :okdan:.

2x 400GB in:

1ste:
80 GB Windows (C: )
E en F ongeveer 200 GB voor Linux

2de:
60 GB (eerste partitie hdd, is het snelste deel v/d schijf) audio rec

3 overige gelijke partities voor ondermeer audiosoftware, digitaal archief en mediatheek.

Op termijn prik ik er nog een terrabyte bij.

Hij had wel iets kleiner gekund mja, ik heb liever wat extra ruimte voor als ik weer eens een grote plugin gedownload heb en ik die wil proberen, (oei.. mag eigenlijk niet heh..)

Die 300 GB voor de windows schijf is prima, 160 gb is daarvan gebruikt. Plugins als bv omnispere en trilogy vreten veel diskspace.

Verder is 300GB zat voor mijn ''project'''drive. Daar ik toch niet zo heel veel muziek maak voldoet het prima :)

da's wel overdreven veel... ik zou het zelf 100/500 qua C en D hebben gedaan, maar goed...

0Die 300 GB voor de windows schijf is prima, 160 gb is daarvan gebruikt. Plugins als bv omnispere en trilogy vreten veel diskspace.
ja ok, sommige plugins zijn niet meer normaal qua grootte idd...
maar kost het niet veel tijd om een image van je C schijf terug te planten dan?

Misschien is het erg omslachtig maar ik ververs windows eens per jaar of als het echt heel erg sloom begint te worden eerder. Ik installeer dan weer alle software die ik gebruik opnieuw..
Sommige plugins probeer ik en daarna nooit meer dus die installeer ik dan niet meer. Ik gebruik niet zo heel veel software dus ik vind het niet erg om een uurtje of 1,5/2 bezig te zijn met het instellen van de pc zoals ik hem op dat moment wil gebruiken

Misschien is het wel verstandig om in de toekomst wel met een image te gaan werken waar alle programmas op geinstalleer zijn die ik altijd gebruik en vanuit daar verder te werken, ik zal me er eens in verdiepen, Norton ghost is een prima tool daarvoor toch? Wat zijn jouw ervaringen met het maken van een image?

Back