Beste multiband EQ (20,30,40)

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Wat is de beste kwalitatieve 20,30 band of meer EQ op software gebied...?
Graag een top 3 :)

???

Wat meer info: Graag wil ik weten wat de beste multi-band EQ is voor: stemmen,vocals, Instrumenten (fluit,gitaar e.d....) om audio tracks er na door heen te halen...

Weet niet wat nog meer nodig is om...

Ik zou graag weten wat de beste klinkende en de beste resultaten geeft ?

is dit je topic-start-dag vandaag ofzo??

En je begint ook met een lekkere uitleg over waarom en hoe. :erm:

Dit is Jaccis, aangenaam. Dit is zijn dingetje (Veel vragen stellen en daarna weinig met het antwoord doen).......wen er maar aan ;).

@Jaccis: Wat nou eens als je eens één keer iets zelf uitzocht? Het antwoord op je vraag is 99% zeker iets waar je niet voor wilt betalen dus de vraag zou beter zijn: "Wat is de beste freeware of goedkope meer bands EQ ten behoeve van het EQen van stemmen, vocals, sintrumenten (fluit, gitaar e.d.).

De echte vraag zou echter moeten zijn: "Op wat, waarom en wanneer pas ik een equalizer toe?". Daarvan zou je kunnen leren waarom er zo weinig 32 band software EQ's zijn terwijl die er in hardware meer dan zat zijn...........

Afgezien van waarom, wie of hoe... vind ik de API 560-emulatie van Waves (10 bands grafische eq) een goed klinkende eq op akoestische instrumenten.

wat meer info ...

wat meer info ...

*D dank je voor je reactie MRT:halleluja

Wat meer info van mijn kant uit:

Ik denk dat het raadzaam is hele goede graphische te kiezen. Ik wil gewoon zoveel mogelijk frequentie gebieden grafisch kunnen regelen...

van 20 kz tot 20 khz... :kroon:

Het is veelal voor mono materiaal bedoeld (stem enz...)

Hoeveel banden wil je per definitie per kanaal kunnen tweaken?

Een parametrische 4 band met een instelling voor de bandbreedte biedt in 99.9% van de gevallen meer dan voldoende functionaliteit om probleemgebieden aan te pakken.

Maar waarom wil je dat dan?

Waar en hoe ga je EQing toepassen waarbij je zoveel banden nodig hebt? Ik stel die vraag met dezelfde reden als de vraag die ik al eerder stelde. Waarom denk je dat er zo weinig 32 band EQ plugins zijn? En waar worden EQ's met zoveel banden normaal gesproken veelal toegepast?

Waarom plaats je niet wat, in jouw ogen, goede 4 banders achter elkaar?

Nou vooruit dan maar...

Wil het gaan toepassen om optimal (graphical) controle te hebben over alle frequentie gebieden wanneer ik ga EQ na een audio opname/edit/mix ...

Ohja, vergeet de Roger Nichols Digital Fre-qualizer niet.

Zeer fijn voor spectrummatching en opnames waar je >4 keer parametrisch wilt knippen.

Nou vooruit dan maar...

Wil het gaan toepassen om optimal (graphical) controle te hebben over alle frequentie gebieden wanneer ik ga EQ na een audio opname/edit/mix ...

En dat heb je met een 4 bands parametrische EQ niet? Je bent van mening dat je meer dan 4 frequentiegebieden moet gaan aanpakken op elk kanaal?

dank je demian zoiets bedoel ik idd.:halleluja
En dan gewoon een verdomd goede kwaliteit!
Denk dat 31 voldoende is...

Maar is er geen progje/vsti die dit heeft? die dit heel goed heeft ?

Misschien helpt het als je eens uit gaat zoeken wat het verschil is tussen een grafische en een parametrische EQ. Begin eens bij wiki. :)

Jaccis

Ik heb een cursus over VST in het nederlands gemaakt en daarin behandel ik ook EQ's.

Kijk even hier:

http://www.worldwideshadowsmusic.com/viewforum.php?f=81

Lees die eerst even en bepaal wat je zoekt voor welke toepassing en kom dan met je vraag terug, want met alle respekt je huidige vraag is een beetje onzinnig met als resultaat dat je veel negative respons krijgt.

Groeten
Wim

Back