clipping / oversturing op de vocals reduceren ?!?!

screech powers

Stamgast
hoezee,

mijn opgenomen vocalen zijn zwaar overstuurd, foutje met de pre-amp..
ik weet dat er plugins zoals clipremovers e.d. bestaan om dit vieze karweitje voor je op te knappen maar welke plugin of combinatie van plugins werkt het beste?

iemand hier ervaring mee misschien?

alvast bedankt!

't Zou me verbazen als er spul bestaat om een overstuurd en vervormd opgenomen signaal weer mooi en zuiver te krijgen.. :(

..en anders wil ik er ook een!

Mja, net als bij overbelichting in een foto heb je steeds verlies van data; je kan dat wat opkuisen, maar niet volledig wegwerken.
(bij photoshop zit er een mooie plug-in in, shadow/Highlight)
Bij echte oversturing is de beste oplossing gewoon opnieuw opnemen, denk ik.
Wat spelen met compressing etc? wat experimenteren met plug-ins?
..
succes

hoezee,

mijn opgenomen vocalen zijn zwaar overstuurd, foutje met de pre-amp..
ik weet dat er plugins zoals clipremovers e.d. bestaan om dit vieze karweitje voor je op te knappen maar welke plugin of combinatie van plugins werkt het beste?

iemand hier ervaring mee misschien?

alvast bedankt!

Kun je het niet beter gewoon opnieuw opnemen?

Waarom wil toch altijd iedereen slechte opnames met veel moeite en geknoei digitaal gaan corrigeren, wat toch maar deels werkt, terwijl je veel sneller klaar bent en een beter resultaat bereikt als je het gewoon een keer overdoet?

Izotope RX (zoals eerder genoemd)

Werkt verbazingwekkend goed met dat soort dingen,zeker op single sounds (losse vocals,drums enz.)...haalt clipping,distortion,ruis,clicks enz. allemaal weg als je dat wilt...kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat :D

Back