waldorf microwave xt ervaring

olaf

Ouwe rot
de eerste synthesizer die ik kocht was de microwave xt van waldorf en nu ik wat verder ben en ook andere synthesizers gebruik vind ik toch dat ik die microwave niet optimaal gebruik. ik gebruik m eigenlijk als een soort veredelde, opgewaarde virtueel analoge synth en begin hier steeds meer van te balen. nu twijfel ik er al een tijdje over om een weg te doen omdat ik m naar mijn mening niet goed genoeg gebruik. daarom wil ik nu de knoop doorhakken en kijken of ik er echt niks meer mee kan gaan doen. zo niet, dan doe ik m weg.

daarom zoek ik iemand die veel ervaring heeft met de microwave xt. hiermee bedoel ik iemand die bijvoorbeeld ook zijn eigen wavetables maakt (met sound diver bijvoorbeeld) en gebruikt.

mocht iemand het niet vervelend vinden om een (half) dagje met mij te gaan zitten en mij uit te leggen wat je zoal voor gefreakte zooi met de microwave kan doen dan heb ik daar een flinke fles sterke drank of wat dan ook voor over!

:biertje:

Ik heb mijn MWXT II pas enkele weken, ik kan je niet veel verdere helpen, dan deze link aan jou t geven

http://www.carbon111.com/mwxt.html

Deze bevat workshops, een reeks over Wavetables en veel meer.

Ik weet het niet man, maar ik zou em toch niet wegdoen, de geluidskwaliteit is toch top, en ik heb ook de Wavestation AD gehad.

De MWXTII laat die synth mijlenver achter zich, hoewel de Wavestation toch ook een zekere status heeft.

Je moet niet ALLES van een synth proberen te doorgronden. Wat eigen wavetables betreft, ik begin er niet aan. heb je dat werkelijk nodig ?

Moest ik em wegdoen ( de shadowedition is SEXXXYYY), zou ik er spijt van krijgen, tenzij ik een Waldorf Q zou kunnen krijgen natuurlijk.

Heb je de commerciƫle soundsets al uitgeprobeerd? Bv de industrial of ambient, techno, studio enz...

Ik heb deze, en ik moet zeggen :)

Dan krijg je pas een beter beeld over de mogelijkheden van deze uitzonderlijke synth.

Succes en houd ons op de hoogte

EF

Back