Return to the basics. Nieuwe "synthforum-made" configuratie

Scubamaster

Ouwe rot
Hoi beste mensen.

Ik ben bezig met een volledig nieuwe zomer-configuratie met spullen die heb ik hier gekocht. Het idee is eenvoudig "acid-elektronica" maken, niks ambitieus, gewoon pure hobby en met max. 4 machines en zonder computer.

Ik heb een Jomox Xbase 09 en een x0xb0x van twee forum leden gekocht. Mijn TR-606 is ondertussen onderweg naar een vriendelijk forum lid voor een volledig onderhoud.

Als synth, mijn idee is een Virus KC kopen (ik mies mijn Indigo) maar momenteel ben ik een beetje te kort van geld =(

Als mixer een eenvoudige maar handig Behringer Xenyx1202FX.

Als recorder een Tascam DP-004 vier sporen

Dus, in de Tascam

Spoor 1: Jomox Xbase 09 + TR 606 voor de drums

Spoor 2: x0xb0x

Spoor 3 + 4: Virus?

Wat denken jullie van deze combo?. Iets te kort?, iets die niet past?

Bedankt! :halleluja

Wat dacht je van een Alesis Ion en een Ensoniq DP4 erachter. Dan kan je die DP4 ook nog tegelijkertijd voor 1 van je drumsynths gebruiken....
Misschien met een goedkope bcr2000 erbij om de DP4 aan te sturen. Heb je een lekkere hands-on setup.

Een sequencer om de virus mee aan te sturen? Of wil je alles live spelen?

Ik zou zeker een sampler erbij halen; voordat de computer in de studio gemeengoed werd was dit vrijwel een van de belangrijkste apparaten. Voor 250-300 heb je al een leuke S5000 of zo. Geen computer, maar wel de luxe van een fatsoenlijk scherm, en de optie om x0xb0x-lijntjes op te nemen en op te knippen.

Wat dacht je van een Alesis Ion en een Ensoniq DP4 erachter. Dan kan je die DP4 ook nog tegelijkertijd voor 1 van je drumsynths gebruiken....
Misschien met een goedkope bcr2000 erbij om de DP4 aan te sturen. Heb je een lekkere hands-on setup.

mmmm...niet slecht...maar dat geluid dat een virus maakt...

Een sequencer om de virus mee aan te sturen? Of wil je alles live spelen?

Dat is ook een probleem. Als ik een keyboard versie koop, wat dan?, hoe kan ik bijvoorbeeld een arpeggio synchroniseren met de rest?
Dat maakt mij denken aan een MFB step sequencer plus een Virus B desktop, maar dat betekend een midi keyboard ook kopen om met de Virus te kunnen spelen :stupid

Back