Deel je synthgerelateerde wallpaper!

bijna goed heren.. het is de Macbook Pro van Steve Fruit.
Ja, die vent in zijn 2e hands kleding die een beta product uitbracht heeft in februari. De 2011 refresh verbrand je benen door een verrotte AMD GPU die te snel op de markt is gebracht. Ben ik even blij dat ik hem kon terugsturen en een leuke deal vond op Ebay van een ouder 2010 generatie model..

Uh oh.., zou je dat nog wel doen, ebay?

Ja hoor.. de score is vermoedelijk 1 rotte appel, op 50 eerlijke sellers. Dus 2% vind ik dan nog al meevallen. De MBP is al binnen sinds een paar weken en draait als een zonnetje :D

Niet met deze. Hier zit een oudere ATI GPU in en die warmt niet zo op aan de onderkant als het 2011 model.

Zo schijnt een Zwart Bureaublad zwaarder te zijn voor je processor dan een Wit Bureaublad. Serieus.

Ik doe 'm altijd zwart ivm cpu issues.. want een leuke achtergrond kost zeker een spoor aan prestaties.. net als al de andere bs van windows.. maareh wit dus.. :P

Beetje jammer dat ze zo geresized worden.. En een beetje weinig synths :D

Attachments

• wallpaper-856408.jpg
    wallpaper-856408.jpg
    80 KB · Bekeken: 76
  • wallpaper-859473.jpg
    wallpaper-859473.jpg
    24,1 KB · Bekeken: 72
heyyyy die tweede...ik heb dat tapedeck dus in het echie hier op het forum te koop & te ruil staan. Erg fotogeniek deck. :)

meer stroom wel ja, maar misschien is wit default en moet je voor zwart dus een commando gebruiken.

maar misschien is wit default en moet je voor zwart dus een commando gebruiken.
dat maakt verder weinig uit... zwart is 0; R=0, G=0, B=0... hoewel minimaal toch minder qua berekening... toch?
Maar als je dat merkt, moet je eigenlijk toch eens een nieuwe PC aanschaffen. :)
dat moet sowieso eens in de 4 a 5 jaar (eerder kan natuurlijk ook maar ligt er maar net aan hoe zeer de popi jopi in je broek knelt)

Een LCD is op hardwareniveau als hij aanstaat :) wit tenzij je er actief iets mee doet. Daarom heb je naast de zwarte dode pixels ook witte dode pixels in een LCD. Als je dus absoluut geen commando aan een pixel zou geven, zou die wit zijn. (bij een CRT weet ik het niet). Hoe dat dan op een hééél laag niveau aangestuurd wordt met een witte (RGB 255 255 255) bitmap weet ik niet. Als die inderdaad minder commando's vraagt omdat er dus niks met de pixels moet gebeuren, zou dat inderdaad minder cpu belasting geven. Maar ik heb een vermoeden dat de hoeveelheid commando's identiek is.

En je wil niet weten hoe oud mijn studio PC is. :) Maakt ook niks uit, ik gebruik hem enkel om de stereomix om te zetten naar WAV en MP3, en soms nog even een ruisfiltertje erover.

Back