TR-808, start/stop oranje of wit ?

CraZ

..
Ik heb vandaag 2 808's gezien.. en bij de ene zijn de start/stop en tap knop voorzien van een oranje papiertje met tekst erop.. en bij de andere zijn deze papiertjes wit.

Hoe zit het bij jullie 808? Ik ben benieuwd...

Ik had er 1 met wit en ook 1 met geel (niet oranje, geel). Toevallig ken ik ook het verhaal dat erachter zit.
Die kerel die bij Roland aan de lopende band die papiertjes stond te plakken en de startknop erop te doen had last van suikerziekte en moest elke ochtend zijn urine testen met zo'n teststrookje. Hij kon niet weg van de band en af en toe vergiste hij zich wel eens in het papiertje voor de 808 en zijn teststrookje.
Afhankelijk van wat-ie gegeten had die week, had je dan een oranje of geel papiertje.

Origineel geplaatst door sander
Er heeft ook wel eens iemand beweert dat de rode een langeren bass decay zou hebben. Maar dat lijkt me niet.

Lijkt mij ook niet. De mijne is wit, maar het "glaasje" eromheen maakt hem oranje en de bassdrum op volle decaystand gaat richting 18 seconde :D

Origineel geplaatst door Leo
Ik had er 1 met wit en ook 1 met geel (niet oranje, geel). Toevallig ken ik ook het verhaal dat erachter zit.
Die kerel die bij Roland aan de lopende band die papiertjes stond te plakken en de startknop erop te doen had last van suikerziekte en moest elke ochtend zijn urine testen met zo'n teststrookje. Hij kon niet weg van de band en af en toe vergiste hij zich wel eens in het papiertje voor de 808 en zijn teststrookje.
Afhankelijk van wat-ie gegeten had die week, had je dan een oranje of geel papiertje.

..ja dat verhaal heb ik ook s gehoord
..weet je ook waarom er aan de binnekant van een tb of tr soms zo'n rare witte smurrie op de printplaat zit ?
(waarvan iedereen denkt dat het wel 's uitgelopen baterijen zouden kunnen zijn)
:eureka:

ik heb zowel witte als gele knoppen en lege knoppen zonder tekst hier en volgens mij zijn die gele knoppen van de series die in de us zijn geleverd maar ik kan er naast zitten
maar ff op de printer een tekst erop en klaar

Zo zijn er trouwens ook 808's met zwarte ipv witte stepsequencer knoppen.

Ik had er 1 met wit en ook 1 met geel (niet oranje, geel). Toevallig ken ik ook het verhaal dat erachter zit. Die kerel die bij Roland aan de lopende band die papiertjes stond te plakken en de startknop erop te doen had last van suikerziekte en moest elke ochtend zijn urine testen met zo'n teststrookje. Hij kon niet weg van de band en af en toe vergiste hij zich wel eens in het papiertje voor de 808 en zijn teststrookje. Afhankelijk van wat-ie gegeten had die week, had je dan een oranje of geel papiertje.
..ja dat verhaal heb ik ook s gehoord
..weet je ook waarom er aan de binnekant van een tb of tr soms zo'n rare witte smurrie op de printplaat zit ?
(waarvan iedereen denkt dat het wel 's uitgelopen baterijen zouden kunnen zijn)
:eureka:

Damn, nu hoef ik per definitie geen nostalgische drumcomputer meer... Yugh! =)

Opmerkelijk

Opmerkelijk

Ik vond het gewoon een opmerkelijk verschil... en ben achteraf blij dat het niet de kater was die mijn visuele vermogens aantastte.

Hmmmmmmm,...

Hmmmmmmm,...

Origineel geplaatst door CraZ
... en ben achteraf blij dat het niet de kater was die mijn visuele vermogens aantastte.

ZEKER weten van niet?? :D

ik heb een oranje startknop.
volgens mij is het gewoon tot een bepaald serienummer oranje en daarna wit ofzo.
ik heb 2 808 thuis gehad en de ene had wit de andere oranje(witte was nieuwer).

wat me ook opviel dat de oranje dopjes van de draaiknopjes in verschillende versies zijn. die bij mij zijn plastic en passen precies. bij die andere die ik had leek het wel papier, dat er wat losser in leek te liggen.
Kent u dat, of heb ik een acid flashback?

Origineel geplaatst door ralph
wat me ook opviel dat de oranje dopjes van de draaiknopjes in verschillende versies zijn. die bij mij zijn plastic en passen precies. bij die andere die ik had leek het wel papier, dat er wat losser in leek te liggen.
Kent u dat, of heb ik een acid flashback?

Misschien een brouwsel van de vorige eigenaar omdat de originele witte en oranje plaatjes er niet meer op zaten?

Back