Opname Studio

fritskee

ft. Royal-T
Hoi,
Ik zou graag een SOORT VAN opnamestudio maken in mijn kelder.

♦Wat heb ik hiervoor allemaal nodig aan materiaal?
♦Welke software zou ik het best gebruiken?
♦Hoeveel zou me dit kosten?

alvast bedankt *D
hopelijk kunnen jullie me helpen :biertje:

:dj: :dj: :dj:

bureau, stoel, oordopjes, je casio keyboard, wiet, bier en basstraps.

Cubase 0.5

paar uurtjes werk

Misschien is het handig als je eerst eens vermeldt waar je precies opnames van wilt maken?

Gaat het om een opnameruimte, afspeel/luister-ruimte, of allebei?

bureau, stoel, oordopjes, je casio keyboard, wiet, bier en basstraps.
niks bureau niks stoel niks oordoppen niks casio niks wiet bier en basstraps

alleen een grote bank, 2kw surround set en een bak vol met ruis!

en anders moet je maar ff de search knop gebruiken als je het daarmee niet eens bent

Ga naar de Praxis of Gamma en vraag het daar lekker
Tis een synthforum en geen Doe-het-zelf bende hier.

Moet je op KVR-audio vragen, daar hebben ze
bergen informatie over muziek software

Hoeveel heb je der voor over.

Nee, ff serieus, vind je zelf nou ook niet dat het een beetje
uit het wilde weg gegrepen vragen zijn.

Durf ook voor jezelf te denken.

:doei:

niks bureau niks stoel niks oordoppen niks casio niks wiet bier en basstraps

alleen een grote bank, 2kw surround set en een bak vol met ruis!

en anders moet je maar ff de search knop gebruiken als je het daarmee niet eens bent

en minimaal een modulaire synth en een distressor uiteraard

Moet je op KVR-audio vragen, daar hebben ze
bergen informatie over muziek software

Nou das ook weer onzin RSB..vragen over hoe een studio te maken is hier wel op zn plaats op SF, maargoed, wel enigsinds gericht vragen stellen zou handig zijn..
Dat verhaal van die software hebben we nu ook wel gehad, uitslag was al bekend dacht ik zo ;)

Laatst gewijzigd:
@RSB

Hiermee bedoelde ik Hardware (en eventueel isolatie e.d.)

VRIEND! Graag wat meer duidelijkheid voordat JIJ ONS voor idioot gaat uitmaken om onze posts.
Wat ga je opnemen; live instrumenten, bands, zangeressen gitaren e.d. of wordt het een dance georienteerde studio vol electronica of een dikke hiphop bling MPC studio of gericht op klassieke muziek?!

Doe ff een soort van duidelijkheid creeeren zodat mensen uberhaupt zinnige dingen kunnen gaan tikken!

OK, laat me dan even opnieuw beginnen:
♦ Als jullie een studio moesten / mochten bouwen welke hardware zoude jullie dan kiezen (het gaat hier om een opname studio (voor complete songs niet voor beats alleen))
♦ Welke Software is het meest geschikt, ik heb FL Studio 8.0 en kan ook makkelijk aan andere software geraken
♦ Mijn prijs (exclusief software)
+/- €800
(ik weet dat €800 weinig is, maar gelieve de kosten te beperken)

@RSB: OK thnx ☺

@Manu: Ik heb niemand IDIOOT genoemd!!

OK, laat me dan even opnieuw beginnen:
♦ Als jullie een studio moesten / mochten bouwen welke hardware zoude jullie dan kiezen (het gaat hier om een opname studio (voor complete songs niet voor beats alleen))
♦ Welke Software is het meest geschikt, ik heb FL Studio 8.0 en kan ook makkelijk aan andere software geraken
♦ Mijn prijs (exclusief software)
+/- €800
(ik weet dat €800 weinig is, maar gelieve de kosten te beperken)

het is nog steeds beperkt wat je opschrijft fritske, maargoed, je kan met fl8 prima uit de voeten, en qua software synths moet je maar wat gratis demo's downloaden, en als je oude hardware synths wilt, dan ga eerst eens kijken op www.vintagesynth.com daar staan veel mp3tjes en specs. Wil je een nieuwe stukje hardware kopen dan begin eens met naar een winkel te gaan en daar wat dingen uit te proberen. Dan merk je vanzelf wel welke het beste bij je passen en als je dan nog twijfelt dan post je ff precies waar je tussen twijfelt en waarom en dan komen er vanzelf de reacties waar je op hoopt

Wat zijn we weer lekker gastvrij hier bij SF..

het is nog steeds beperkt wat je opschrijft fritske, maargoed, je kan met fl8 prima uit de voeten, en qua software synths moet je maar wat gratis demo's downloaden, en als je oude hardware synths wilt, dan ga eerst eens kijken op www.vintagesynth.com daar staan veel mp3tjes en specs. Wil je een nieuwe stukje hardware kopen dan begin eens met naar een winkel te gaan en daar wat dingen uit te proberen. Dan merk je vanzelf wel welke het beste bij je passen en als je dan nog twijfelt dan post je ff precies waar je tussen twijfelt en waarom en dan komen er vanzelf de reacties waar je op hoopt

Ik had het zelf niet beter kunne bewoorden.

Dit is idd wat je zou moeten doen mits het je daadwerkelijk intreseert.

Heeft niks met gastvrijheid te maken.
Alleen maar met duidelijkheid als je het mij vraagt.

Ik ga die tekst kopieren van Adjust. :P

Ik had het zelf niet beter kunne bewoorden.

Nee, klaarblijkelijk..

Heeft niks met gastvrijheid te maken.
Alleen maar met duidelijkheid als je het mij vraagt.

Tsja, je laat in ieder geval duidelijk merken dat draadje en poster niet welkom zijn, lijkt mij wel wat met gastvrijheid te maken hebben. Anders zeg je toch niets, zou ik dan zeggen, he.

Ok, dat ze zo kortaf zijn maakt me niet zoveel uit, als ik maar antwoord kan krijgen op mijn vraag!
Wat wil je dan nog qua duidelijkheid IK LAAT JE VRIJ, WEES CREATIEF!!!
(in mijn plaats ;;p)

Tsja, je laat in ieder geval duidelijk merken dat draadje en poster niet welkom zijn, lijkt mij wel wat met gastvrijheid te maken hebben. Anders zeg je toch niets, zou ik dan zeggen, he.

Poster is zeker wel welkom,
Waar lees jij nou weer dat het niet zo is??

Jij leest tussen de regels door in je eigen straatje.

Ik denk dat het advies wat adjust geeft echt wel heel nuttig is.
Niet alleen ten behoeven van het forum, maar zeker ook voor de TS.

En als je naar de praxis gaat kunne ze je gewoon een eerlijk bouwadvies geven.
Komt misschien voor jou kort door de bocht over, maar ik ga niet op een vraag die hier al 10x
is gesteld nog steeds met verbazing zitten beantwoorden. Ik bedoel, je moet toch naar de Praxis.

Ik denk dat de topicstarter idd eens lekker met de laptop op schoot demo's op youtube moet gaan kijken, van mij part met een glas wijn erbij.

Of eens kijken met wat voor instrumenten/synths zijn favoriete muziek is mee gemaakt en daar dan info over zoeken op google,ebay,youtbe,SF etc etc

Je moet het niet slechter maken dan het al is AdDM

Komt misschien voor jou kort door de bocht over, maar ik ga niet op een vraag die hier al 10x
is gesteld nog steeds met verbazing zitten beantwoorden.

Tsja, dan reply je toch niet? T is niet alsof de vraag aan jou persoonlijk wordt gesteld, al zou je je reactie gezien anders gaan denken.

Anywayz, lijkt mij dat fritskee vooral gewoon monitors (setje rp-6) nodig heeft, een midi-keyboardje/controller en een redelijk maar low-budget geluidskaartje, en een betaalbare condensatormike (rode ofzo)... Dan nog wat cheapass gamma geluidsisolatiematten tegen een hoekie timmeren om een zanghoekie te creeeren en vooruit met de geit.

Dat lees ik er dan weer in. Kan net zo goed geheel de plank misslaan hoor :mega:

Tsja, dan reply je toch niet? T is niet alsof de vraag aan jou persoonlijk wordt gesteld, al zou je je reactie gezien anders gaan denken.

Anywayz, lijkt mij dat fritskee vooral gewoon monitors (setje rp-6) nodig heeft, een midi-keyboardje/controller en een redelijk maar low-budget geluidskaartje, en een betaalbare condensatormike (rode ofzo)... Dan nog wat cheapass gamma geluidsisolatiematten tegen een hoekie timmeren om een zanghoekie te creeeren en vooruit met de geit.

Dat lees ik er dan weer in. Kan net zo goed geheel de plank misslaan hoor :mega:

Hoe kan je nou roepen dat hij condensator mics nodig heeft als je nog niet eens weet welke stijl of hoe of wat fritske wil?

Ik weet dat RSB de laatste tijd nogal grof uit de hoek kan komen, maar in dit geval geef ik hem wel gelijk wat betreft de gedachte dat dit al de zoveelste keer is dat deze vraag naar voren komt. Misschien niet de meest tactische manier van brengen, maar op deze manier lijkt het erop dat ts te lui is om even de zoekfunctie te gebruiken.

Back