Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Anywayz, lijkt mij dat fritskee vooral gewoon monitors (setje rp-6) nodig heeft, een midi-keyboardje/controller en een redelijk maar low-budget geluidskaartje, en een betaalbare condensatormike (rode ofzo)... Dan nog wat cheapass gamma geluidsisolatiematten tegen een hoekie timmeren om een zanghoekie te creeeren en vooruit met de geit.
Dat lees ik er dan weer in. Kan net zo goed geheel de plank misslaan hoor![]()
OK, laat me dan even opnieuw beginnen:
♦ Als jullie een studio moesten / mochten bouwen welke hardware zoude jullie dan kiezen (het gaat hier om een opname studio (voor complete songs niet voor beats alleen))
♦ Welke Software is het meest geschikt, ik heb FL Studio 8.0 en kan ook makkelijk aan andere software geraken
♦ Mijn prijs (exclusief software)
+/- €800
(ik weet dat €800 weinig is, maar gelieve de kosten te beperken)
Hoe kan je nou roepen dat hij condensator mics nodig heeft als je nog niet eens weet welke stijl of hoe of wat fritske wil?
AdDM kijk naar je eigen zoektocht (die je neem ik aan ook hebt gehad toen je voor spullen ging kijken) en besef dat as iemand zomaar iets gaat kopen hij zichzelf ook in de nesten kan werken.
ik zat te denken aan:
♦Korg Microkontrol of Korg Kontrol49
♦KRK RP5 G2 monitoren
♦Sinn7 KSM-10 mike
en ik heb mn isolatie ook al gevonde
met dit materiaal zit ik rond de €740(Micro kontrol) €845(kontrol 49)
Fritskee,
Semi ontopic:
Je bent een nul in het bedrag vergeten, voor een mooie studio ben je 2 nullen vergeten, en voor een top-studio ben je 3 nullen vergeten in het bedrag.
Waarom denken mensen toch altijd dat ze met een paar honderd euro een studio kunnen bouwen. En vooral, hoe komen mensen erbij om een setup van een PC, masterkeyboard of 1 synt, geluidskaartje van € 150 en een paar speakers een "studio" te noemen.
€800 is een grote joke. Noem het beginners-setup oid, maar geen STUDIO. Dat is gewoon een aanfluiting.
Ontopic:
Voor €800 heb je een redelijke geluidskaart en een paar monitorspeakers. Misschien nog een budget microfoon erbij. Dan is je geld op. Ik moet ervan uitgaan dat je al een PC hebt, anders gaat het hele verhaal gewoon niet eens door voor dit budget.
Wat voor setup je nodig hebt, is helemaal afhankelijk van wat je wilt gaan maken, en hoe je het wilt gaan opnemen.
Stel jezelf dus deze vragen, en beantwoord die dan ook op dit forum, zodat mensen een idee krijgen van wat je wilt:
Wil je:
Wat wil je allemaal (gelijktijdig) aan hardware (zie onder) hebben aangesloten, dus hoeveel inputs heb je nodig?
Synth muziek maken? Met hardware synths of software synths?
Analoge instrumenten opnemen? Gitaren, bas, blaasinstrumenten, strijkinstrumenten, anders?
Wil je zang opnemen? Wat voor stijl?
Wil je ook muziek kunnen spelen/horen als de PC uitstaat? Oftewel, benodig je een hardware mixer?
Hoe hoge kwaliteit moeten je analoge opnames zijn?
Is de kelder een vierkanten betonnen bak?
Wees je ervan bewust dat je met €800 zo goed als niks hebt!
Om je ruimte fatsoenlijk te maken qua akoestiek ben je al € 800 kwijt denk ik.
Ik wens je veel succes!
Ik ben weg uit deze topic, ik ga mijn handen hier niet aan branden.
Durf voor jezelf te denken.