Te weinig stereo-uitgangen

Meen je dit serieus, wil je een thuis bioscoop maken ofzo.

Ik heb Sub out L+R naar een geluidskaartje lopen.
De main-outs naar mijn speakers.

Daarnaast heeft elk kanaal toch een direct out op een normale mixer??

Leer nou eerst eens wat dingen zelf op te zoeken voordat je weer begint te vragen.. Op het meerendeel van je vragen kan je gewoon zelf een antwoord vinden als je er wat tijd instopt.

Straks ga je nog vragen of wij een track voor je willen maken als je straks weet ik veel wat voor gear hebt gekocht maar er toch niet allemaal uitkomt.

Ik stond er zelf niet bij stil. Wat denk je, dat ik met op Google in te typen "te weinig stereo uitgangen" iets ga vinden?

Jullie Nederlanders zijn toch maar kort de laatste tijd.

Ik stond er zelf niet bij stil. Wat denk je, dat ik met op Google in te typen "te weinig stereo uitgangen" iets ga vinden?

Durf eens iets in het engels te tikken op google ;)

More stereo outputs outs weet ik veel wat...

Op de website van Sound on Sound kan je letterlijk honderden artikels vinden over het hoe, waarom en waarmee van muziek maken tot mixen. Het is misschien eens het juiste moment om je in deze website in te graven?

www.sospubs.co.uk ==> articles
==> articles==> technique

Uit de derde link op die Google-pagina haal ik dit:

I think most mixers are geared towards having mics plugged into them rather than synth modules, hence they have more mono inputs. I doubt you'd find a mixer with more stereo inputs compared to mono ones.

You could still use the 6 mono channels as 3 stereo channels by treating one mono track as left and the other as a right (with a stereo cable split to mono), but this is where the whole balanced verses unbalanced thing comes into play. You'll notice volume differences mainly when you mix them around, because you may feed a line-level signal into a mic preamp (on the channel), without attenuating it first.

Dit is ook meteen het antwoord op je vraag :).

Je kan de zoekterm toch iets veranderen.. Gast... Laat die hamster in je hoofd eens wat sneller in zijn radje rennen.. Overigens heeft het niets met Nederlanders te maken maar je roept dit soort replies gewoon over jezelf af.

Zoals MRT al heeft gepost, leren lezen is de oplossing en google is je vriend.

ik denk in zijn geval dat leren denken (in de zin van in je hoofd visualiseren waarom en hoe alles aangesloten zit en wat voor variaties en extra mogelijkheden hierdoor binnen handbereik liggen) ook erg belangrijk is.

En niet te vergeten geld uit willen/durven geven als er iets is wat je gewoon echt nodig hebt om de dingen te doen die je wilt doen. Scheelt de mensen met wie je onderhandelt ook een hoop tijd als er weer een deal niet doorgaat na veel kontgedraai.

Waar is die bruine ster van vroeger :D ?

Allen & Heath Xone92...??

Leer nou eerst eens wat dingen zelf op te zoeken voordat je weer begint te vragen.. Op het meerendeel van je vragen kan je gewoon zelf een antwoord vinden als je er wat tijd instopt.

Straks ga je nog vragen of wij een track voor je willen maken als je straks weet ik veel wat voor gear hebt gekocht maar er toch niet allemaal uitkomt.

Over dingen vragen... Heb je het voor elkaar gekregen met je MPC?

-C-

Ik ben op zoek naar een mixer, maar ik vind er maar geen met meer dan 4 stereo-uitgangen. Hoe lossen jullie dat probleem op?

Ik los dit op door eerst te kijken wat ik aan apparatuur heb staan.
Dan tel ik per apparaat hoeveel (mono)uitgangen ze hebben en dat schrijf ik op.
Vervolgens tel ik al die uitgangen van alle apparaten bij elkaar op.
Dan heb ik een getal.

Dat getal is het minimum aantal audio ingangen wat ik nodig heb.
Vervolgens open ik een internet explorer en ga op de sites van de diverse mixer fabrikanten kijken wat ze verkopen.
Het aantal kanalen van de mixer waar je naar kijkt (getal) moet natuurlijk wel groter zijn dan het getal wat je berekend hebt.
Pak er voor de zekerheid een calculator bij want anders bij misrekening zit je misschien met een mixer die 2 kanalen teveel of te weinig heeft.
2 mono kanalen kun je ook als stereo gebruiken.

Op een gegeven moment vind ik dan een hele mooie mixer die ik totaal niet kan betalen.
Dan ga ik kijken of er een vergelijkbaar alternatief is voor minder geld.

Als ik weet wat ik wil (dat stadium kom je hopelijk ook nog in) ga ik op
2ehands sites kijken om op die manier een goeie te vinden.

Als dat niet lukt zoek ik naar nog een andere optie of tast ik diep in de buidel en koop een nieuwe.

zo... voorgekauwd... slik je het zelf even door?

-C-

en de belg vs kaaskop discussie ga ik helemaal niet aan

Goh -c-, ik heb je gemist! :)

Back