hardware resonator

hiamb

Stamgast
Ik werk vaak met de resonator effecten uit ableton.
Ik jaag hier vooral graag mijn tr 606 door.

Nu mijn vraag wat is hier een goed hardware alternatief voor.

Ik dacht aan:
electro harmonix holiest grail
jomox t-resonator

Als ik die youtube demo's bekijk klinken die meestal nogal scherp.
Mensen die deze apparaten gebruiken of nog andere alternatieven kennen.

De holier grail is leuk, maar heeft maar twee standen voor reverb short/long. Hij heeft een gate functie die op drums wel een leuk effect geeft(voor gitaar minder geschikt). De blend knop is ook fijn daar kan je de hoeveelheid effect mee bepalen. Dan zit er nog een gate knop op waarmee je kan kiezen hoe de gate werkt(reverb/direct, reverb only of uit). Gate threshold voor afstelling. 2 schakelaars gate: slow/fast en Gate reverse/normal. En natuurlijk de mode knop: Spring, Hall, Flerb, Room.
Het effect vind ik ondanks de short/long reverb erg bruikbaar. De spring klinkt erg goed. De hall is ook mooi maar miet echt super groot(dus geen notre dame reverb). De flerb is maf en het best bruikbaar als je hem subtiel gebruikt. En de room vind ik ook erg goedklinken. Ik vind het zelf een zeer bruikbaar effect, zeker voor drums.

zoek eens op MAM Resonator 3

Dat ziet er leuk uit ondanks dat de LFO erg langzaam is.
Ik heb wel de M-resonator en die is moeilijk en erg bruut, en als je niet uitkijkt word je sound ook erg "blubberig". die T-resonator is een M-resonator met digitale reverb/delay/chorus.

Back