Analoge sequencer

Status
Please reply by conversation.
Iets wat jij nooit zou begrijpen vrees is.

Lekker hands-on, visueel en standalone.
Start op in 0.1sec, maakt geen fan-noises, etc etc
Wat wil je nog meer?

ja geweldig die 16 stappen lijntjes met allemaal even lange noten... hullemoal te gek!
nou , je zou natuurlijk ook de 1ste lijn kunnen gebruiken om het tempo te moduleren . en.. hem opvoeren tot in het audiodomein.
zeker als je modulair werkt is het wel makkelijk /intuitief/direct/snel/weinigomslachtig/strak/etc
anders zo je eens de arturia arp2600 vst plugin moeten uitproberen en kijken hoe lekker veelzijdig een ( emulatie van een )sequenzer kan zijn. ( helaas, helaas, zit er geen midi-uit op, nee). aanrader

6....wat zeik je nou?

Iemand wil een analoge sequencer....jij niet blijkbaar....dus?
ik vraag me af wat er handig is aan een analoge sequencer. dit afvragen kan in het algemeen handig zijn voor mensen die het zich afvragen en van daaruit overwegingen kunnen maken ten aanzien het wel of niet aanschaffen van...

maar goed, ik kreeg dus een paar antwoorden...
er dingen gezegt als 'hands-on', leuk dat je met je handjes de boel kan inregelen maar of dat nou ook handiger/sneller is? nee...
het inspelen middels een toetsenbord is nutuulk beter aangezien je meteen hoort wat je speelt en als je zover bent om het op te nemen sla je ook nog eens 3 vliegen in 1 klap; toonhoogte, hardheid en lengte, dat zie ik iemand nog niet 1-2-3 doen met zo'n knoppen ding... eg niet!

'visueel'... hoezo? geluid hoor je toch? aan de stand van de knoppen zie je echt niet exact welke toonhoogte het is...

'Start op in 0.1sec'... mja, alsof je meteen aan de slag moet omdat je anders je idee kwijt bent...

en 'Wat wil je nog meer?'... vraag jezelf dat eens af RSB want je hebt hem te koop staan...

Ik ga voor de Oberkorn, 6, vandaar de verkoop.

Sneller en Handiger is een analoge sequencer dus wel voor mij.

Je kan ook gewoon "steppen" op een analoge sequencer om het precies op het gehoor per stapje af te stellen.

Daarnaast werkt het voor mij en veel meer mensen ontzettend inspirerend.

Maarja, je zal maar verslaafd zijn aan je kompjoeterscherm zoals jij,
dan is er nog maar weinig ruimte in je hoofd over voor dit soort dingen. :P

Ff een voorbeeldje van dat je wel degelijk hele composities kan maken met een analoge sequencer.
Zo dat is pas creatief :okdan:

Sorry die links werken niet goed:
het gaat om:
de A-155 analog trigger sequencer (2x)
de A-154 sequencer controller,
en de A-156 dual quantizer

6trac, zou je graag gelijk geven , echter toch maar niet , een dedicated apperaat werkt toch echt anders dan een ( visueel) computerscherm met 5000knopjes.
los van de beperkingen van midi.
desalniettemin gaat m'n arp sequenzer toch de deur uit, gewoon omdat ik de poen nodig heb voor een nieuwe aanschaf. (bij interesse even mailen svp,)

6trac, zou je graag gelijk geven , echter toch maar niet , een dedicated apperaat werkt toch echt anders dan een ( visueel) computerscherm met 5000knopjes.
het gaat niet om de 5000 knopjes op het scherm, het gaat om de manier waarop je een sequence programmeerd, en dat is nou ff niet echt makkelijker te noemen met zo'n 16 knoppen op een rij geval...

heb je de demo van de arturia arp2600 al eens gedownload?:)

en......?
fun?

ik ken het principe, heb het ook zelf al eens gemaakt qua vsti...
was een leuke oefening om in synthedit te bouwen maar ik kwam er al weer snel achter dat het super onhandig was om toe te passen.
een sequencer moet instant je ideeen kunnen opslaan anders is de weg van het idee naar uitvoering te lang...

so wie so is het ongelovelijk onhandig om een sequence te laten lopen en steeds 1 knopje iets op te schroeven totdat je de juiste toonhoogte hoort... omslachtig gedoe allemaal...

t'iz misschien leuk voor de friemeldepiemel mensen die hopen op iets randoms, iets boyond their control and initial ideas...

Hou toch op man, wat een onzin praat je weer.
Heb je nou een nachtje moeten slapen voordat je dit antwoord bedacht?

Wat jij vind gaat voor de meeste in dit topic niet op.
Ik snap niet wat jij hier nou probeert te bereiken.

Ga lekker een kut nummer maken ofzo. Dan ben je lekker intelligent bezig. NOT

:doei:

Status
Please reply by conversation.
Back