Allen&Heath of Mackie?

is de eerste keer dat ik dat hoor.

waar ligt het verschil dan bvb tussen de 1604 en iets uit de onyx reeks?

verder... Ik vind een goede manier om de mackie te omschrijven eerder "eerlijk".. Als ik een kleuring van de sound wil doe ik dat extern. Dat heeft te maken met het feit dat ik verschillende soorten muziek maak met een verschillende sound.

Komt voort uit eigen ervaring live en in de studio, heb ze allebei gehad nu alleen nog de VLZ3...en staat in bijna elke review die je leest over de Onyx serie (ze refereren altijd aan de VLZ serie). Is niet alleen de EQ maar de hele sound, inout stage en summing

ik zou het niet weten hoor, heb zelfs een VLZ 2

maar verbaast me enigszins.

Los van dat het zo is: waarom zou het je op voorhand eerder verbazen dan aannemen dat 2 apparaten uit verschillende series ook verschillend zouden klinken? Dat verbaast mij dan weer;-)
Maar...dat doen ze dus inderdaad. Onyx klinkt erg goed ook, maar absoluut anders, warmer maar gekleurder dan de VLZ's (welke dan ook, 2 bestaat niet maar = de VLZ Pro)

Try it

als 3 bestaat dan is de pro 2 natuurlijk :)

nou gewoon.. je zou verwachten dat ze een ontwerp die jaren zichzelf bewezen heeft (afkomstig van de cr1604) gewoon verder gebruiken..

als 3 bestaat dan is de pro 2 natuurlijk :)

nou gewoon.. je zou verwachten dat ze een ontwerp die jaren zichzelf bewezen heeft (afkomstig van de cr1604) gewoon verder gebruiken..

Nee, niet natuurlijk...CR1601, 1604VLZ, 1604 VLZ Pro, 1604VLZ3...niets natuurlijks aan!

En bij het lanceren van een nieuw type verwacht ik juist iets anders, alleen blijkt het vaak meer van hetzelfde te zijn...toch blijf ik positief en verwacht ik iedere keer iets anders natuurlijk:D

En iets wat zich heeft bewezen proberen ze toch zo vaak te verbeteren, ook al lukt dat ze soms niet? Da's toch ook heel natuurlijk?

tuurlijk, zoals de VLZ3 een verbetering van de VLZ Pro is...

Yep...een doorontwikkeling met de hoop op verbetering. Is ze ook wel gelukt hoor dit keer, alleen wel minimaal. Kan beter op jacht naar mensen die nu hun 1604 VLZ (Pro) weg doen, helemaal voor line-signalen. De mic pre's zijn verbeterd, de totale uitvoering mwaaaaa...don't know, moet je zelf maar bepalen

Kwestie van de schelpot en de veel-fader iets terugnemen!:okdan:
Beiden zijn volgens mij geen specs/eigenschappen die standaard zijn op een mengtafel! Goed nput signaal, goed gainen, goed je master-eq of systeem checken, beetje rondkijken in de zaal en dan hoeft geen enkele tafel opzichzeflstaand schel, en al helemaal niet "veel (?!?!?!)" te klinken!

De Mackie preamps hebben nogal een piek in het hoog daarom schel. En 'Veel' heeft te maken met de beroerde summing van Mackie. Wanneer je de gains laag houdt op een mackie is het wel te doen maar daar gaat dan de beroemde headroom.

Soundtracs - Soundtracs - Soundtracs - Soundtracs

En toch, als ik zo rond vraag gaan mensen meer voor Mackie dan voor A&H. Vooral omdat de Mackie minder kleurt.

Liam howlett mixte fat of the land af op een mackie 24-8. das een dikke tafel met veel power. de power haal je uit het opdraaien van je gain. Ik heb zelf een mackie 24-4 gehad prima tafel iets ruis(nadeel als je gaat gainen). Dat is vermoed ik op iedere analoge tafel het geval. heb nu een spirit digitaal 328. spijt dat ik die niet in mijn mackie tijd had. Veel betere eq, veel minder ruis, automized faders en plenty power itt de analogen die beweerden dat dat niet kon. Ach ja die mesen bellen ook nog steeds met snoer zullen we maar zeggen.

Ach ja die mesen bellen ook nog steeds met snoer zullen we maar zeggen.

ik vind da meestal een teken van intelligentie.

die spirit kleurt volgens mij te veel, heb persoonlijk ook geen behoefte aan digi-mixer (waarom?)
hoe verhoud de mackie 24-4 zich tov mackie 1604 vlz pro of equivalent?

Back