Sound Forge probleem

AOR

Ouwe rot
Dit is me eerste topic.. spannend zeg..

vraagje:

ik ben loopjes aan het maken en wanneer ik het telkens opsla als mp3 dan worden er telkens een 1/4 seconde aan het begin EN aan het einde van het loopje geplaatst, waardoor die dus niet meer klopt. Dan kan ik dat stukje wel weghalen, maar ik moet het dan weer opnieuw opslaan. En bij opslaan staat er weer zo'n stukje stiltje in aan begin en eind, usw.

ik begin aardig gefrustreert te raken, dus ik denk: ik zal het eens aan de experts vragen.

ohja, met wave werkt het wel goed.

Heb je dat ook als je het eerst als .wav saved en daarna omzet naar mp3?

dat is inderdaad de oplossing want ik had ooit hetzelfde probleem met SoundForge. op de een of andere manier gaat de ingebouwde mp3 encoder over de schreef. Uiteindliojk heb ik toen al mijn loopjes als WAV gesaved en daarna met een ander programma omgezet naar mp3

Origineel geplaatst door Mk II
dat is inderdaad de oplossing want ik had ooit hetzelfde probleem met SoundForge. op de een of andere manier gaat de ingebouwde mp3 encoder over de schreef. Uiteindliojk heb ik toen al mijn loopjes als WAV gesaved en daarna met een ander programma omgezet naar mp3

àhaa, we're not alone !

inderdaad, ik bewaar het eerst als wav. Dus, ik kan het beter met een ander programma wijzigen naar mp3?

welk programma had je in gedachten?

bedankt voor de tip !

Tja, ook ik herken dit probleem van vroeger. Ik hou eigenlijk gewoon de originele wav file. Waarom zou ik er een mp3 van maken? Als het teveel ruimte in beslag gaat nemen dan gooi je ze toch gewoon op een CD. Die kosten tegenwoordig toch ook maar een appel en een ei!?

Maar een goeie de-/encoder voor MP3 is CDex. Gratis te krijgen overigens. (ik geloof via www.download.com of van dat soort websites (C-net, etc.)).

Eric

Origineel geplaatst door Auxillary

Maar een goeie de-/encoder voor MP3 is CDex. Gratis te krijgen overigens. (ik geloof via www.download.com of van dat soort websites (C-net, etc.)).

CDeX is een heel goed programma hiervoor ja maar zelf raad ik toch de eerdere versie aan en niet de versie die nu uit is. De eerdere versie encoded naar mijn mening beter als die er nu inzit. Als je wil dan mail ik je de oude versie wel. Ik denk dat ik hem nog wel ergens op cd heb staan hierzo.

Ik ken het probleem en ik denk dat het komt door de compressie van mp3.
Als .wav zal je er geen last van hebben. En daarnaast wil je echt wat met de
loops gaan doen is het toch fijner als ze in .wav staan.

mp3 is leuk om je tracks/mixen te laten horen en daar houdt het dan wel
zo'n beetje mee op.

MP3-compressie verknoeid wel de dynamiek van het audio-signaal serieus.
Als je al je loops in MP3 omzet en deze loops samenmixed in een song, dan krijg je een opeenstapeling van slechte dynamiek. Dan ga je veel te veel sub-bass en zo goed als geen hoog krijgen.
MP3 is ok om een volledig nummer te compressen om op het internet te zetten of zo, maar je samples en loops hou je toch best in een ongecompresseerd formaat (wav/aif/...)

waarom mp3?

waarom mp3?

Ik wil loopjes op mp3 hebben, omdat ik loopjes voor op mijn site mee bezig was voor achtergrond muziek. Die mogen maar maximaal 300k zijn.

Grappig dat iedereen gelijk reageert met: gebruik geen mp3, das slecht, hehehe.

2Slipperman: In hoeverre is deze versie die jij hebt beter? Ik wil dat mijn loopjes niet langer of korter worden, dat is het voornaamste probleem, dus als die nieuwere versie dat ook nog doet? Dan moet ik een andere hebben.

Echter krijg ik vanavond WAVELAB. Voldoet deze ook?

Ik hoop dat iemand dit nog even kan posten, anders ga ik Slippermans even vragen.

Bij voorbaat dank, ofzo.

Re: waarom mp3?

Re: waarom mp3?

Origineel geplaatst door AOR
Ik wil loopjes op mp3 hebben, omdat ik loopjes voor op mijn site mee bezig was voor achtergrond muziek. Die mogen maar maximaal 300k zijn.

Grappig dat iedereen gelijk reageert met: gebruik geen mp3, das slecht, hehehe.

Ik dacht dat je er muziek wou mee maken...
Als het 1 enkele loop is als achtergrond-geluid voor en website, dan is MP3 uiteraard beter...

Zoek dan gewoon een andere encoder om je probleem op te lossen.
Het zou wel kunnen dat Sound Forge kleine pauzes toevoegd omdat dit de geluidskwaliteit aan de uiteinden v/d file ten goede komt...

Re: Re: waarom mp3?

Re: Re: waarom mp3?

Origineel geplaatst door oli303
Zoek dan gewoon een andere encoder om je probleem op te lossen.
Het zou wel kunnen dat Sound Forge kleine pauzes toevoegd omdat dit de geluidskwaliteit aan de uiteinden v/d file ten goede komt...

Dat is dus de reden, zo voorkom je dat het eerste hoorbare geluid niet vervormd. Of zit ik er dan naast?

Nou, ik hoop dat Wavelab dit niet doet, want die krijg ik vanavond.

DAAR GAAN WE WEER :(

DAAR GAAN WE WEER :(

Ik heb Wavelab geïnstalleerd en het geprobeert en het werkte. Maar, toen ik 2 dagen later me mp3loopjes checkte, ontdekte ik wederom dat ook Wavelab er stiltes bij had toegevoegd.

2 Slipperman: dat mailen ging niet helemaal lekker, de attachment klopte niet. Kan je het bitte nog eens proberen? bvd !

Je bent gek als je.....

Je bent gek als je.....

Je bent gek als je je samples in mp3 formaat opslaat!!!, sorry hoor maar naar mijn idee is alle info in een sample van belang(wat er nie zit kun je er ook bv. niet bij eq-en e.d.). gewoon wat meer schijf ruimte op offeren,en keep it real in wave of whatever zonder compressie techniek. suc 6

beste Alex,

ik had het al eerder vermeld:

het gaat niet om samples, maar om loopjes voor op een website.

Heb net je nummer gehoord, vanavond met wat harder geluid.

comment volgt. :)

ben nooit zo'n ster in terug lezen !!

ben nooit zo'n ster in terug lezen !!

Oww sorry , ik ben nooit zo'n ster in terug lezen !! ( merk daarom ook vaak dat ik hetzelfde als Fuse post op het zelfde moment, meestal te laat )
web sites, snel klein en toch heftig neem ik aan?Gebruik een variable bitrate !
(en ach je moet er gewoon rekening mee houden dat iedereen die op jouw page komt een behoorlijke snelle verbinding heeft , anders hun probleem !!!Zo programeer ik in C ++ ook software die allen draait op 15 GigaHz processorZ , ja 't is voorde toekomst niet waar? en die 15 giga proccesoren komen wel !!!)

suc 6 en ik wil je loopies ook graag horen in whatever formaat groeten LecZ

Loopjes zijn binnenkort te horen net als dat de site te zien is. Ik verkies deephouse loopjes toch boven techno loopjes, omdat je die gewoonweg langer aan kan horen. Bij techno hoor je toch echt dat het loopjes zijn na 1 minuut. Het mag tenslotte niet gaan irriteren.

Maar, weet iemand wat ik nu kan doen? Ik ben weer behoorlijk gefrustreerd.

Back