Goedkope effecten

Stabby

Ouwe rot
Ik had ooit een Lexicon MX-200, maar heb deze weer verkocht. Nu heb ik net een MoPho gekocht en heb ik daar natuurlijk spijt van gekregen. Ik ben dus op zoek naar goede effecten (2de hands) voor 100-200 euro. Vooral de delay, flanger, chorus zijn belangrijk. Reverb heb ik minder nodig. Ik ben al bekend met de Lexicon MX200, Alesis Midiverb IV en TC Electronic M300/M350. Iemand ervaring hiermee?

Je kunt ook gitaarpedaaltjes achter je Mopho hangen. Bv. sommige behringer zijn en goedkoop en analoog en crappy gebouwd (maar wat wil je) bv : OD100, Vintage phaser, Vintage Delay, Dimension chorus (niet die digitale). Zie de gitaar pedaaltjes thread.

Tja, dan vrees ik wel voor de geluidskwaliteit. Die goedkope pedaaltjes halen toch een hoop laag weg?

MISSCHIEN als je distortion als effect kiest en 'm dan open zet; voor de rest ben ik het met RSB eens..

Tja, dan vrees ik wel voor de geluidskwaliteit. Die goedkope pedaaltjes halen toch een hoop laag weg?

idd distortion heeft de neiging om het laag weg te halen, dan mix je er het oorspronkelijke signaal weer gewoon bij.
Overigens is die OD100 een kopie van een ts-808. Of betaal je er liever 200 euro voor omdat er Ibanez opstaat? Toch wel een verschil met die 12 euro die Behringer vraagt. Tot zover de geluidskwaliteit.

Ik heb dat eens gelezen. Geldt dat alleen voor distortion pedalen dan?

Neu, voor 'n HPF bakje ook wel, denk ik..

Zou een multiprocessor + distortion pedaal geen goede oplossing zijn? Ik heb geen zin om plaats te maken voor al die adapters en uiteindelijk is het toch maar duurder.

Je lijkt wel een wijf man .. Die weten ook niet wat ze willen... Waarom geld spenderen aan effecten die je niet nodig hebt. In andere topics is al 100 keer gezegd wat je het beste zou kunnen kopen...

Koppige Belg.

Ik zal het jou nog wat moeilijker maken :)
Waarom geen PC als effectenbak? Mopho op aansluiten, en pakketje Guitar Rig en je hebt alles wat je wilt, een degelijke interface en kunt alles schakelen zoals je wilt.
Of een DP4. Zalig geluid.
Er staat ook een Boss sx-700 te koop op het forum.
Of gewoon een stuk of 5 Behringer pedaaltjes in 1 PB600 board met maar 1 enkele adapter.

Zoveel keuzes en maar 1 iemand di de knoop kan doorhakken....

Nee serieus, het is volgens mij altijd gekut om realtime software efx te gebruiken
met hardware outboard gear, uitzonderingen nagelaten (DSP's)

Deze typische 'volgens jou' -redenering snijdt echter geen hout, het gaat juist prima over het algemeen, uitzonderingen daargelaten.

Hangt van je geluidskaart af, met een goede kom je een heel eind.

Hangt van je geluidskaart af, met een goede kom je een heel eind.

Met een goede kom je een heel eind, bedoel je dan dat waarneer je bijv. RME
gebruikt het dus nog steeds een minimale vertraging heeft??

Ik heb ooit GuitarRig geprobeert bij een vriend van mij.
Maar realtime was het om te janken, dus nam hij eerst zijn
gitaar op en daarna pas guitarrig erover.

Met bijv een RME heb je zo goed als geen latency idd, verder zal een niet te langzame pc ook helpen.

Heeft hardware over het algemeen ook geen latency van om en bij de 5 ms? Of was dit enkel bij Midi?
Ik heb een niet te duur echo audio kaartje en ervaar geen specifieke problemen met latency.

Back