mpk49 pads

bizart

Nieuwkomer
Oi folks,

Ik heb me net een akai mpk49 aangeschaft en daar ben ik enigzins mee aan de haal gegaan maar nu stuit ik op een probleempje met de pads. Ik moet echt flink op die pads butsen willen ze aanslaan, en al heb ik er samples onder gezet (in reason 4.0) speelt hij alleen de sample af zolang ik 'm ingedrukt heb, niet de gehele sample dus..(losgezien van de drums).

Ik ben al wat gaan kloten met de pad sensitivity / pad curve / threshold, maar dit scheelt allemaal vrij weinig en alsnog moet ik raggen alsof m'n leven er vanaf hangt...

Iemand enig idee hoe of wat?

Ik neem aan dat je Redrum gebruikt voor de drums. Deze speelt samples inderdaad automatisch als one-shot af. De NN-19 en NN-XT doen dit niet automatisch, maar ze kunnen het wel als je de Release van de Amplitude Envelope helemaal open zet.

En de velocity kun je wat versterken met de Amp parameter van de Velocity Control. Desondanks vind ik het vreemd dat je MPK49 zulke lage velocity waarden lijkt te versturen.

De release van de amplitude evelope heeft me al ruim verder geholpen alleen weet ik niet echt waar ik het moet zoeken met die Amp parameter van de Velocity Control, ben niet echt handig wat dat betreft... Zou je me kunnen uitleggen hoe en waar ik dat kan fixen ?

thnx btw!

Bij de meeste MIDI apparaten die ik ken, reageert het volume meteen op hoe hard je de toets/pad speelt. Bij de NN-19 en NN-XT echter niet. Deze parameter moet je zelf instellen. Bij de NN-19 zit er een AMP knopje in de VELOCITY sectie. Bij de NN-XT heet dit knopje weer LEVEL. In de middenstand worden de samples altijd even hard afgespeeld ongeacht hoe hard je de toets/pad speelt. Door deze knopjes naar rechts te draaien, zal het volume logisch reageren op hoe hard je de toets/key speelt. Hoe harder je speelt, hoe luider het geluid. Draai je deze knopjes naar links, dan gebeurt het omgekeerde. Maar hiermee lossen we jouw probleem niet echt op, denk ik. Of je samples zijn vrij zacht opgenomen. Dat kun je compenseren met de LEVEL fader/knop in de AMP ENVELOPE sectie. Of er is iets mis met je MPK49. :erm:

Back