Sweep 401

ptaurus

Ouwe rot
Hallo
Ik ben onlangs begonnen met nummers te maken met reason. Dat is kwalitatief natuurlijk onder de maat. Dat snap ik, want met zo'n goedkoop software pakket kan je nooit op tegen serieuze hardware synths en modules. Toch vind ik het leuk om te horen wat anderen van mijn "werk"vinden

Via http://home.casema.nl/paulmeulemans/Sweep 401.mp3 kun je mijn eerste productje horen.

Volledig gemaakt in Reason
Commentaar is welkom, maar hou er rekening mee dat ik geen doorgewinterde producer ben, maar slecht een prille beginner met zeer matig werkmateriaal. Maar je mag natuurlijk wel eerlijk zijn.

Paul

zo slecht vind ik het nog niet hoor indekker :)
en het gaat niet om de tools die je gebruikt maar om wat je ermee doet. wat dat betreft vind ik de sound dus al best lekker klinken, maar het nummer is wmb te cliche en daardoor pakt het me niet. Bovendien vind ik die Paul Jambers-percussie ook wat minder geschikt. Het klinkt al wel lekker breed, daar heb ik een stuk langer over gedaan...

het gaat niet om de tools die je gebruikt maar om wat je ermee doet.

+1

Nooit je gereedschap de schuld geven... ;) enne... Reason is de bom! :)

Wat betreft je track: ik vind de drums niet bijzonder boeiend. De lead vind ik wel heel aardig. Verder zou ik hier en daar wat stereodelay toepassen. Deze zit niet standaard in Reason, maar is vrij eenvoudig te maken:

Mixer (klein of groot) Send --> audio splitter

audio splitter --> delay (2 steps, links gepand) --> audio merger
audio splitter --> delay (3 steps, rechts gepand) --> audio merger

audio merger --> Mixer Return

Nu kun je met de aux-knop de stereo delay toevoegen aan het oorspronkelijke signaal. Hierdoor kun je partijen wat makkelijker in de ruimte plaatsen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is op deze manier. Anders zal ik na het weekend wel even een combinatorpatch posten. :)

Check ook www.flampad.nl: allemaal gemaakt in Reason. :)

Ik vindt het tot 2:30 echt wel lekker klinken. De trancey lead rond 2:30 hoeft voor mij niet (waarschijnlijk een kwestie van persoonlijke smaak).
Ook vind ik de drums veel te zwaar en te veel 14 in een dozijn. Het mag wel wat lichter en subtieler.
Als conclusie zou ik zeggen: bewaren dit project. Er zitten veel elementen in die je later zeker zal apprecieren.

Beste tip die ik je kan geven is: 'het hoeft niet zo hard hoor jong' :)

Bedankt allemaal voor de opbouwende tips.

In mijn nieuwe project ga ik daar mee aan de slag.

Ik zal wederom proberen een trance achtige song te gaan maken, maar deze wat moderner laten klinken.

paul

zo slecht is reason heus niet. Je bent voorlopig nog echt wel even bezig om het plafond van reason te bereiken. En dan heb ik het niet over een paar maanden.

Verder ben ik het met fuse wel een beetje eens. :D

Back