3 MIDI hardware soms niet herkend

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

Specs:

Mackie Control Universal Pro
AKAI MPD 32
M-Audio Keystation Pro 88
RME Fireface 400

Ik maak gebruik van Cubase 5 en bovenstaande MIDI hardware.
Alle hardware gaat via een USB-MIDI kabel naar de PC.

Voordat ik Cubase 5 opstart, maak ik eerst alle hardware aan zodat ik daarna Cubase 5 kan opstarten en (meestal) doen alle 3 apparaten het in 1 keer.

Tot op vandaag wil Cubase de Mackie Control af en toe niet herkennen, ik moet dan een paar keer Cubase opnieuw opstarten, en dan pas werkt de Mackie.
Dit geldt ook voor de MPD32 en de Keystation Pro.

Devices setup staat alles perfect..

Wie weet waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

PC gisteravond weer aan gedaan, speakers aan, hardware aan, en als laatst..Cubase opstarten.. en ja hoor..de eerste keer deed de Mackie Control het niet, na Cubase opnieuw te starten deed hij het pas..
Mijn neefje heeft een soort gelijk probleem met FL Studio en EMU 49 keyboard.
Key aandoen, FL opstarten, soms werkt het, maar soms ook niet..FL opnieuw opstarten..en ja hoor..hij doet het..

Heeft dit gewoon puur te maken met de MIDI verbinding?

Best hinderlijk dit probleem.. net weer gehad..

Misschien helpt dit?

1) turn off power management to the USB root hubs in device manager. Windows turns it on by default

Je zou zeggen dat het driver-geneuzel is.
Als er bij je apparaten geen driver bijgeleverd (of te downloaden) is, zoals bij je mpd, draait het ding standaard onder de windows-midi-driver (of hoe dat ding heet). Geen enkel probleem, alleen wordt het dan een beetje lastig met naamgeving in je sequencer.

ik had hetzelfde hier en kwam erachter dat ik dit probleem niet heb als ik de spullen altijd in dezelfde volgorde inschakel. (dit inschakelen natuurlijk altijd voor het opstarten van je seq)

Ja daar heb je wel een punt inderdaad, op alle 3 de websites van mijn apparaten staat er duidelijk aangegeven dat een driver niet noodzakelijk is, natuurlijk heb ik de originele cd's met eventuele drivers, echter bij het aansluiten van de apparaten herkende Vista de apparaten meteen en installeerde een audio driver.
ik zal de originele drivers vanavond installeren en kijken of dat een verschil maakt
Mocht het niet lukken, weet ik jullie te vinden :P

Back