Stemvervorming via hardware..

Shado_beatz

Stamgast
Hallo,

Ik weet dat je vocalen via VST kan bewerken, echter heb ik op youtube een filmpje gezien die mij liet schrikken!

wie kan mij vertellen wat dit precies is? de zanger heeft een soort tuitje in ze mond en speelt op de keyboard..

het begint bij 5.25 minuut.

hier is de link:

Ik hoop dat jullie hier meer van weten :)

bedankt voor je reactie,

Is zoiets ook kant en klaar uit de winkel te kopen?

Verbaast me dat je het bestaan hiervan niet weet, Shado. Nooit Roger Troutman/Zapp gezien?

ik kwam deze toevallig tegen. Maar ik moet toch wel zeggen dat naast Autotune, een talkbox door mij wordt ervaren als de meest irritante kut fx :D

Nee dan nog liever een doedelzak met een distortion eroverheen hehe...

Maar gaat u verder

wat moet ik me qua aansluitingen verwachten?
op de peter verspuy website staat er dat je een audio installatie nodig hebt; een versterker en speakers..
ik maak gebruik van KRK monitors met een ingebouwde versterker en een RME Fireface400.
Er moet dan een kabel van de Talkbox naar de synth? en een kabel van de talkbox richting je speakers en/of audio interface?

huh.. maar er moet toch ook een kabel van de synth naar de talkbox? en vanaf de talkbox een kabel naar de...pc...?
Ik ben hier nog niet bekend mee vandaar deze ''onzinnige'' vragen..

Ik gebruik zelf een Rocktron Banshee 2 Talkbox. (hier de "simpelere versie" http://www.rockpalace.com/product/Rocktron-Banshee-Talkbox ).

Deze heeft een ingebouwde amplifier waardoor je het ding alleen hoeft te "voeden" met een geluidsbron zoals een synth.

Slangetje gaat dan in je mond en is als het ware de speaker die je dmv. je mond het geluid gaat vervormen.

Als je het geluid ervan wilt opnemen doe je dit dmv. een microfoon.

thanks voor al jullie antwoorden en support.

ik ga er gewoon binnenkort 1 aanschaffen :D

thanks voor al jullie antwoorden en support.

ik ga er gewoon binnenkort 1 aanschaffen :D

Ik zou je echt aanraden er eerst een zelf te maken.
Is echt zoooo simpel. Als je een ei kan bakken, kun je ook een talkbox bouwen!

Ik ben blij dat ik er geen gekocht heb, want bij mij was het maar een tijdelijke interesse.

Ook kun je met een zelfgemaakte talkbox alvast flink oefenen en misschien kom je tot de conclusie dat je het helemaal niks vindt. Dan hoef je ook geen 170 euro uit te geven!

hmm daar heb je een punt..
ik ga het gewoon proberen..
moet nog wel even een goedkope synth regelen waar de mini jack inpast..

Als 't toch om alleen je stem erdoor te halen is kan je uiteraard ook kijken voor een goedkoop keyboardje; scheelt ooit qua prijs en hebben best wel leuke basisgeluiden soms :eureka:

O ja, en evt. een verlooppluggie, dan hoef je niet per se te zoeken naar iets waar alleen een MINI jack op past :D

Als 't toch om alleen je stem erdoor te halen is

Het is niet om je stem erdoor te halen!
Het is om door je stem te halen!

Je hoeft nog niet eens op zoek naar een keyboardje of synthje, pak gewoon een gratis VSTi (zijn er genoeg) of een van de standaard VSTi's van je sequencer (zitten er vast wel in) en kabeltje prik prak in je line out van je geluidskaart, hoppakee!

Gewoon roeien met de riemen die je hebt.
Mocht het je dan allemaal bevallen, dan pas spullen gaan kopen.

Back