iemand bekend met 112db software?

Nee nog nooit van gehoord (zit uiteraard wel weer een HKU'er in het team ;)).

Maar ik ben nu wel heel erg nieuwsgierig geraakt naar die "Redline Monitor" plugin. Die simuleert dat je naar speakers zit te luisteren terwijl je met je koptelefoon op zit. Ideaal voor mij voor als ik 's avonds laat nog even door wil werken en mixen!

Ervaringen? Demo's ergens???

Net de demo gedownload van de Redline Monitor.
Ik moet zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben, maar ik denk toch wel dat het enigszins bruikbaar gaat zijn.

Ik had verwacht dat het net zou zijn als dat ik naar monitorspeakers zit te luisteren, maar dat is toch niet zo. Het blijft een 'koptelefoon-gevoel'.
Ik merk wel dat er met het stereobeeld een hoop gebeurt en met deze plugin is het stereobeeld nu goed te mixen.

Feit blijft dat de frequentieresponse van een koptelefoon wel zodanig anders is dan die van monitorspeakers. Muziek moet je immers ook echt beleven en voelen en dat gaat nu eenmaal niet op een koptelefoon!

Net de demo gedownload van de Redline Monitor.
Ik moet zeggen dat ik niet heel erg onder de indruk ben, maar ik denk toch wel dat het enigszins bruikbaar gaat zijn.

Ik had verwacht dat het net zou zijn als dat ik naar monitorspeakers zit te luisteren, maar dat is toch niet zo. Het blijft een 'koptelefoon-gevoel'.
Ik merk wel dat er met het stereobeeld een hoop gebeurt en met deze plugin is het stereobeeld nu goed te mixen.

Feit blijft dat de frequentieresponse van een koptelefoon wel zodanig anders is dan die van monitorspeakers. Muziek moet je immers ook echt beleven en voelen en dat gaat nu eenmaal niet op een koptelefoon!

Daar heb je toch de (hardware) Phonitor voor van SPL? Kost wel een kapitaal. Ik heb hem trouwens niet, en ook geen idee of die zijn ding wel doet. Maar SPL kennende, en aan de prijs te zien, zou je het toch verwachten.......:confused:

Zitten meer ex HKU ers in het team: iig Leo en Martijn. Maar het is uiteindelijk Jules (ooit nog Orphanage drummer) z'n winkel. Gaat zo lekker dat i zelfs z'n baan bij AudioEase moest opzeggen.

Vond Morgana al erg lollig, en ben al jaren fan van Martijn's Reverb, oorspronkelijk bekend als 6rev in reaktor, later Space Station in reaktor, toen nog ff r66 en nu dus redline reverb. Laat je niet bedotten door de voorbeeld soundfiles, download die demo en speel er mee. Is vet. Martijn is griezelig goed in wat i doet.

Back