Sherman Filterbank

Stabby

Ouwe rot
Ik overweeg in de toekomst 2dehands een Sherman Filterbank te kopen, maar ik vind de prijzen nogal hoog. Is er een groot verschil tussen de V1 en V2 qua klank? Indien niet zou ik graag wachten tot er ergens een V1 tevoorschijn komt. Ik heb al gezocht, maar nog niets gevonden. Iemand enig idee hoeveel voor de V1 gevraagd op? Ik vraag me af of dat veel goedkoper zou zijn.

Heb jij weleens demo's geluisterd van de Sherman stabby???
Weleens op de site van Sherman zelf geweest.
misschien sherman in de zoekmachine ingetikt hier op SF.
Youtube is ook leuk, kan je filmpjes kijken van de Sherman.

Wat bedoel je? Ik heb besloten als sampler de ES-1 ipv een MPC te kopen, dus dat geeft me weer wat geld op overschot

Sorry om je enthousiame te kelderen, maar koop dan die ES-1, leer er mee werken en stel dan de volgende vraag. Punt.
De Sherman klinkt idd super en zeer specifiek. En nu op zoek naar recencies en reviews. Punt.
Wil je prijsverschillen, zoek op ebay voor hoeveel de beide versies gaan. Punt.

Altijd maar gezever als ik een topic start :s

Ik stelde maar 2 vragen: of er qua klank een groot verschil is tussen V1 en V2 en wat tegenwoordig de vraagprijs is van een V1. Ik vind die informatie niet terug. Ik vroeg geen advies of ik een Filterbank zou kopen.

Altijd maar gezever als ik een topic start :s
Dat is omdat je te lui bent om zelf zaken uit te zoeken. Punt.

wat tegenwoordig de vraagprijs is van een V1
Die vraag heb ik beantwoord. Punt.

Ik vroeg geen advies of ik een Filterbank zou kopen.
Dit advies zal ik je ook niet meer geven. Punt.

Hierzo, hier gaat mijn eerste venijnige post voor 2009.:baco:

Nou zeg, is dat nu nodig?

Tweedehands FB2's gaan meestal rond de 400-450 euro.
De FB1 zit geloof ik rond 350.

Het verschil zit hem vooral in dat je bij de FB2 meer inputs hebt, als ik me niet vergis mist de FB1 de tracking en nog wat zaken. Er staat volgens mij een vergelijking op de website van Sherman. Als ik jou was zou ik doorsparen voor de FB2, want die kan gewoon meer.

FB2 kan meer IDD maar de FB1 klinkt toch echt "ranziger" op een of andere manier...

Nou zeg, is dat nu nodig?
Nodig is het niet. Maar als je merkt dat sommig mensen gewoon rondvragen om te vragen, zonder enige moeite te doen om zelf iets op te zoeken, of maar een bereidheid te tonen om een raad uit te pluizen, kan je ten lange leste wel zoiets verwachten.

Maar laten we dit topic niet verdorren, mssch komt er nog iets interessants uit...

edit: @stabby: deze site heb ik je al aangeraden en je kan er heel wat informatie vinden over allerhande. Heb je deze nu al uitgeplozen? Dit zou je eerste raadgever moeten zijn als je info wilt over een bepaald instrument.
http://www.soundonsound.com/sos/1997_articles/apr97/shermanfilter.html
http://www.soundonsound.com/sos/jul01/articles/shermanfilter2.htm

Laatst gewijzigd:
Back