Motif ES6 / Ableton Live7

svd

Nieuwkomer
Hallo, ik heb een Motif ES6 en ben sinds kort in het bezit van Live7. Ik krijg het niet voor elkaar om het werkend te krijgen. Ik heb via de USB kabel mijn motif aangesloten op mijn Mac. en in Live7 heb ik de volgende instellingen.

Bij Preferences: Midi sync; heb ik staan Controle surface - none, Input - Yamaha Motif, Output - Yamaha Motif.
Takeover mode: Value scalling.

Nu wil ik graag en via Midi en gewoon Audio opnemen. Ik heb in de handleiding en op internet gekeken, maar vind weinig over het aansluiten van mijn synthesizer. Kan iemand mij op weg helpen? Welke instellingen enz.

Alvast bedankt.

Midi = puur aansturing / gestuurd worden
Audio = geluid

Kan je wat meer vertellen over wat er WEL werkt? Dan kunnen we kijken waar mogelijk het of een van de problemen liggen. De manuals zijn vrij duidelijk namelijk over hoe wat waar aan te sluiten.

Ik kan de geluiden in Live7 gebruiken, aansturen via de Motif. Ik kan alleen mijn geluiden vanuit de Motif niet gebruiken. Ik heb het nu over MIDI. Ik heb eigenlijk alleen nog via midi gewerkt, nooit via audio. Ik weet niet hoe dat precies in zijn werk gaat. Is het beter dan via Midi, heb ik iets nodig om met audio te werken. De aansluiting die ik nu gebruik tussen de Motif en mijn Mac is via USB.

Back