3 oct. en weinig geld

Scubamaster

Ouwe rot
Beste kinderen.

Ik ben tekort van ruimte en ook tekort van geld =(

Welke is volgens jullie de beste 2hands synth met 3 octaven dat voor een budget van max. 200 euro kan ik kopen?

Mogelijk?, onmogelijk?

G-R-O-E-T-E-N :doei:

Je zou aan een K-Station van Novation kunnen denken. Is een A-station met toetsen. Alleen heeft die een ongelofelijk kut toetsenbord, vind ik. Voor de rest heb ik in deze categorie geen ervaring.

Die is allen met twee octaven zeker? :erm:

oilpw.jpg

Volgens mij zijn er niet veel synths (in die prijsklasse) met 3 octaven, het is 2 of 4 (of meer).
Yamaha cbxk1xg is er eentje met 3 octaven, maar of je zoiets zoekt...

Volgens mij zijn er niet veel synths met 3 octaven, het is 2 of 4 (of meer).
Yamaha cbxk1xg is er eentje met 3 octaven, maar of je zoiets zoekt...

Geen plaats voor mijn vingers met deze Yamaha...kleine toetsen. Toch bedankt voor je tip :okdan:

Heb je al een masterkeyboard (met grote toetsen :))? Dan zou ik een rack synth nemen, bespaart nog meer plaats en je hebt meer keuze.

Kijk eens bij www.Vintagesynth.com, veel plaatjes, niet alleen van oude bakken. De yamaha CS-5 kan misschien net in jouw categorie. Geen MIDI en afwijkend CV/gate systeem. Verder nog de CS20m, maar die is te groot en te duur, zelfde geldt voor de Teisco 110F

Weet niet of je analoog, VA, digitaal (fm), of een rompler wenst ..

Anders zou ik zeggen een An1X, Jv80, DX7 of een soundmodule + masterkeyboardje

Een cs-05 voor 200,- ? volgens mij gaan die voor net iets meer weg.

Heb je al een masterkeyboard (met grote toetsen :))? Dan zou ik een rack synth nemen, bespaart nog meer plaats en je hebt meer keuze.

Nee. Momenteel heb ik geen masterkeyboard. De bedoeling is iets niet te groot en niet te duur kopen om ook als master te gebruiken.

Ik heb nagedacht om een XP-10 te kopen. Deze zijn niet duur denk ik, maar natuurlijk 5 octaven...

Kijk eens bij www.Vintagesynth.com, veel plaatjes, niet alleen van oude bakken. De yamaha CS-5 kan misschien net in jouw categorie. Geen MIDI en afwijkend CV/gate systeem. Verder nog de CS20m, maar die is te groot en te duur, zelfde geldt voor de Teisco 110F

De CS-5 is echt mooi vinnieq, maar natuurlijk zonder midi kan ik weinig doen...

Misschien moet ik opzoek gaan naar een klassieke 5 oct. workstation, maar dan zal ik opnieuw in de problemen zijn door de ruimte :stupid

Wat voor soort muziek ben je van plan te gaan maken ?

Een yamaha CS1X (of CS2x) is lekker goedkoop (150-200) en heeft interessante 'analoge' sounds (VA) en een GM gedeelte (piano, brass, strings, pad, etc). Maar ook 6 vrij toewijsbare knoppen voor CC-data naar je plugins, dat maakt het een fijn masterkeyboard.. toetsenbord speelt prima, heb er jaaaren mee gewerkt.

Wat voor soort muziek ben je van plan te gaan maken ?

Geen stijl, gewoon veel sequences. Jomox xbase 09 + x0xb0x + MFB Synth II

De bedoeling is dat die synth maakt functies van masterkeyboard voor de MFB.

Ik haat de midicontrollers. Moet een synth zijn :luv:

Korg Micro-X. Staat er nu tweedehands een op marktplaats voor 250 euro.

Als je ook een masterkeyboard wil dan zou ik een paar octaven nemen dan 3.
5 dus.
Misschien moet ik opzoek gaan naar een klassieke 5 oct. workstation, maar dan zal ik opnieuw in de problemen zijn door de ruimte
Ik denk dat je daar ook bij uitkomt. Wellicht is een yamaha CS1x iets voor je, synth en controller en ze zijn niet meer zo duur.

Als je nog iets langer kunt sparen, zou ik naar een alesis Micron kijken. Die heeft 3 octaven en is voor 250 wel te vinden, misschien nog wel voor iets minder.

AN1x lijkt mij een goede keus. Fijne synth en uitstekend als master keyboard en lekker goedkoop.

mfb2 verkopen en samen met dat geld iets degelijk 2de handskopen

ben zelf niet echt te spreken van mfb2 synth, maar hou hem om maar wat te sprullen en de opnames ervan tebewerken etc. moest die simple seq er niet inzitten, dan stond die denk ik al lang opstraat

De AN1x van Napole0n, een Alesis Micron, een Roland JX-305 moeten met een beetje geduld en mazzel wel kunnen vermoed ik.

Voordeel van de Micron is dat je hem als een steele guitar op schoot kunt bespelen.

En in zowel de Micron als de Roland zitten drums. Geeft ook jeu.

Back