ensoniq dp4

cuba7000

Ouwe rot
net een dp4 opgestuurd gekregen,blijkt hij defekt (dikke bummer)zat ook gewoon in een doos zonder bescherming,weet niet of dat de oorzaak is maar........

probleem in ieder geval is, display blijft gewoon blank(alleen backlight gaat aan),komt geen data op, ook de leds op de knopjes gaan niet aan tevens het numeriek display niks , audio doorheen gehaald maar doe verder niks als fx ,alleen bypass audio

ooo audio input 1 doet het wel, ik hoor reverb en kan met program changes een ander fx selecteren

iemand een idee wat dat kan zijn voor dat niet werkend voorpanel

input 2 tm 3 is alleen bypass

Klinkt als een typisch Ensoniq-verschijnsel. Alsof de software geïnitialiseerd moet worden. Pluk eens een handleiding van het net.
Werkt dat niet? Maak hem open en controleer alle connectors.
Misschien zijn er nog betere adviezen...
Ik hoop dat je verhaal kunt halen bij de verkoper, als je het probleem niet kunt oplossen, anders kun je hem nog altijd hier op het forum aan de schandpaal nagelen! :duivels:

ooo audio input 1 doet het wel, ik hoor reverb en kan met program changes een ander fx selecteren

iemand een idee wat dat kan zijn voor dat niet werkend voorpanel

input 2 tm 3 is alleen bypass

Het klinkt echt als een los connectortje.....de rest functioneerd wel dus?

is er al aan gerommeld?
er duiken steeds meer dp4's op die stuk zijn geweest en een soort van gerepareerd.
ik heb er al wat voorbij zien komen.
vaak is het moederbord een beetje gaar.
groeten,
jeroen

Hey Cuba7000 (long time no see)...nog steeds zo'n groot fan van de Prophet 2002?
(ik heb jouw exemplaar nog steeds in mijn bezit:))

Maar goed....daar bericht ik niet voor.
Ik wil je de moed niet in de schoenen doen laten zakken, maar ik heb wel eens vernomen dat DP4's erg moeilijk te repareren zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Maar ik heb wel ervaring met andere modules waar dat over gezegd wordt door vergelijkbare bronnen. (denk aan oude Eventide's en Lexicons enzo).
Wat mij is overkomen is dat ik erg veel tijd en geld heb gestoken in het (laten) repareren van mijn kapotte modules zonder daar uiteindelijk resultaat van te krijgen.
Zonde dus.
Ik heb geen concreet advies, maar ik zou wel oppassen dat je er niet te lang mee gaat zeulen.

Ik ben geen techneut, maar ik denk dat Matthew gelijk heeft; die DP4's zijn niet eenvoudig te repareren.

Maar ik hou goede moed. Momenteel heb ik een DP4+ in reparatie bij Boemtsjak. Mocht dat allemaal goed aflopen kun je hem mogelijk benaderen voor die reparatie.

thanks for jullie reply,s

ook jij bedankt jean mu6, kom mischien op je aanbod terug..intussen wel

de bovenkap even opengemaakt alle conectoren aangedrukt maar, helaas geen verandering

het gekke is dat de grote data knop wel werkt, want switch gewoon naar een ander fx program maar de rest van het panel dus niet, de audio inputs en outpouts potmeters werken wel goed

ik denk wel dat het moederboard goed is want het geluid is gewoon goed, wat zeg dit ding klinkt hoe zal ik het zeggen superlusch warm exotisch,hij is mischien nog wel te gebruiken als soort van preset bak alleen dus totaal niet editen

ik denk dat het frontpaneel een klapper heeft gehad,zoals ik al poste ,verkoper heeft gewoon zonder enig bescherming in een doos gekwakt ,echt ongehoord, kan je toch op je vingers natellen dat dat mischien niet helemaal goed gaat

anyway nog niks van verkoper gehoord , blijf hem voorlopig wel mailtjes sturen even kijken wat daaruit rolt

dit is wat de koper terug mailt..

Dat is erg vervelend!
Ik heb inderdaad sowieso voor dat ik de advertentie op marktplaats zette alles goed getest.
En alles werkte toen ook, als evt. bewijs kan ik je nog de foto sturen daarop staat de werkende display.
Ook heb ik nog even snel alles gecontrolleerd (alle knoppen en in-,outputs) voor dat ik wilde inpakken voor
verzending, ook toen waren er geen problemen.
Het is inderdaad erg jammer maar ik ben bang voor je dat dit toch door de verzendig is gekomen.
Ik heb twee DP4's verkocht en de andere heb ik, eerder, op dezelfde manier verzonden.
Bij die Ensoniq is dat gewoon goed gegaan, volgens de koper. Dus bij jouw Ensoniq ben ik er vanuit gegaan
dat deze verpakking goed genoeg beschermend was.
Dus hoe vervelend ook maar voor de onzorgvuldigheid van de TNT Post kan ik niet instaan.

Volgens mij is dit echt WEL de verantwoordelijkheid van de verkoper.
Hij heeft immers niet goed verpakt.

Is dit niet wettelijk geregeld?

David dit moet je echt niet pikken..........is gewoon oplichterij.

Iedere debiel weet dat je iets GOED in moet pakken als je het verstuurd.
Nogmaals niet pikken dit.........
Was het pakket trouwens niet verzekerd?

Je hebt helaas geen poot om op te staan.
De wet schiet hier ernstig tekort.

Laatst ook zo iets gehad, gekocht van forum lid Alphonse, met een sampler die in een bananen doos zat met 1 laagje bubbel schuim. Gevolg: De harde schijf was bij aankomst door de sampler aan het stuiteren.
M'n rechtsbijstand verzekering maar eens gebruikt en een advokaat ingeschakeld, maar al snel bleek dat ik naar m'n geld kon fluiten.
U bent gewaarschuwd.

Maar dan nog moet de VERKOPER de klacht indienen bij TNT.

Dat ligt helaas buiten het bereik van de KOPER

Nou daar wens ik David dan heeeeel veeeeeel succes mee.....is bijna schier onmogelijk om die fuckers aan te pakken...die van TNT dus.
Dit gewoon fucked up voor David. Staat er geen retour adres op het pakket? Gewoon langsgaan met een honkbalknuppel moet je zie hoe snel je je geld terug hebt.

Ben nu zelf verwikkeld in een klachtenprocedure bij TNT. Heb een converter naar Engeland verscheept die volkomen verbogen aan is gekomen. Bij het aanzetten kwam er alleen maar een enorme brom uit. Lijkt me een typiche gevalletje jammer.
TNT maken het je werkelijk onnodig moeilijk. Formulieren invullen, ontvangende partij die een melding moet doen, kopietjes van verzendbewijsjes, etc. Ik heb er weinig hoop op maar als het moet ga ik naar Radar om het voor elkaar te krijgen.

Volgens mij zijn pakketjes standaard tot 500,- verzekerd. Dat moet de waarde van de DP4 dekken. Het zou geen probleem moeten zijn om de verkoper zover te krijgen om die klacht op te starten. Een beetje nette verkoper doet dat gewoon.

ik heb met de TNT relatief weinig te klagen gehad ivm. schade .
wel eens dat een pakket tegen mijn voordeur is neergezet terwijl ik op valantie was.
ik krijg soms wel slecht ingepakte dingen.
en het lijkt er een beetje op dat dat soms als excuus gebruikt wordt om mensen kapotte dingen in de maag te splitsen en dan de tnt de schuld te geven.
de laatste was een laptopje, gewoon los in een doos.
die deed dus niet wat het zou moeten doen, een verrotte HD en verkeerd geheugen erin ( 64mb ipv de beloofde 512
was volgens de verkoper de schuld van de tnt.
overigens, dingen die ik hier op het forum van mensen koop zijn altijd prima verpakt en werken altijd geheel zoals aangegeven. :mega:
dus wat dat betreft geen klachten van mij.
groeten,
jeroen

Back