Gevraagd: 3 Synthesizers + USB audio interface

Status
Please reply by conversation.

Scubamaster

Ouwe rot
Beste mensen.

Eindelijk kan ik de zolder gebruiken en nu zal ik genoeg plaats voor mijn persoonlijke kinderkamer hebben :dj:

Ik ben op zoek naar:

3 synthesizers met keys, met midi en alles voor 300 euro in één koop. Surprise me. Misschien heb je daar drie bakken dat je niet meer gebruikt? Casios, Rolands, Yamahas enz...

Een goedkope USB audio interface (geen Edirol UA-25, die en mijn Aspire One zijn geen goede vrienden)

Ik woon in West Vlaanderen en ben niet bang om een beetje te rijden. Maar niet te ver he?, mijn wagen is 23 jaar oud :stupid

Groeten.

De Casios CZ vind ik zeer leuk. Ik heb al een CZ-101 en hij klinkt super, maar de toetsen zijn te klein.

Een CZ-1000 zou ook ideaal zijn :)

Bedankt vooe je tip :okdan:

Yamaha SY22 is ook TOP voor het geld. De Mobysynth voor 150€.

Anderen in die categorie (MIDI is niet fenomenaal op al deze bakken, maar kom):

Roland JX-3P zoals gezegd (zonder controller, want met kost hij je je volledige budget :))
Akai AX-73
Korg M1
Yamaha DX7 (al is die tegenwoordig vaak duurder, en de klank moet "je ding" zijn...)
Yamaha CS-1X is soms ook goedkoop te vinden
Crumar Bit One

Ik heb geen van deze bakken te koop, maar ik geef maar wat ideetjes. Ze liggen allemaal rond de 150€. Dan nog 2 goedkopere erbij of ietsje doorsparen, en klaarrrr.

Zoals in die andere draad al gezegd werd is de Yamaha AN1x ook een leuke bak.

Dat is inderdaad de soort synth dat ik zoek. Oude bakken met mooie geluiden.

Misschien 300 euro is niet realistisch voor drie synths...met twee dan ben ik ook tevreden!

Bedankt voor jullie tips:

Akai AX-73
Korg M1
Yamaha SY22
Yamaha DX7 (liefst II versie)
Yamaha CS-1X
Crumar Bit One
Casio CZ1000
Roland XP 10

----------------------------------

Deze twee zijn inderdaad duurder en dan kan ik geen drie (of twee) hebben. Uiteraard, met de controller is de Roland onbetaalbaar voor mij:

Roland JX-3P
Yamaha AN1X

----------------------------------

Een super staat is niet belangrijk maar wel in 100% "working order"

Bedankt allemaal voor jullie reacties :)

Ik laat mijn gedachten even over nog leuke bakjes gaan voor je. Niet dat ik ze zelf bezit, maar dan kan je op zoek. :)

(sorry, edit werkt hier niet dus twee posts)

Je kan ook andersom te werk gaan: op internet bij de aangeboden synthesizers spullen zoeken die in je regio en binnen je budget zijn, en die types dan bv op youtube gaan beluisteren.

Deze is misschien wel leuk om hier even te posten/pluggen:

Deze track is volledig gemaakt met synths die je voor 150€ kan vinden (al is een JX3P voor 150 al wat zoekwerk; men begint die bak terecht te waarderen)

Roland JX3P
Yamaha SY22
Yamaha C605P
En een TR626 op de drums, die ook niet al te duur is.

Kwestie van je enthousiasme in je zoektocht wat aan te moedigen! (of in de kiem te smoren, afhankelijk van je mening over dit filmpje :D ;) )

Dan zitten we natuurlijk wel in de wondere wereld der modules, en de OP vroeg keyboards met klavier. Dus ik weet niet hoe hij er tegenover staat.

Ik zou geneigd zijn die Proteus van je te kopen, ware het niet dat ik eerst eens mijn MicroPiano aan de tand wil voelen als die ooit zijn adapter heeft, en dat ik vooral een "sucker" voor orchestrale geluiden heb, en de Proteus die niet in grote mate (strijkers...) heeft dacht ik?

Je kan ook de Kawai K1 en hogere uit die K-reeks in je lijstje opnemen. Ze klinken goed, en zijn vaak goedkoop te vinden. Je klinkt niet als Tiësto ermee, maar voor frisse, heldere klanken zijn ze geschikt.

kijk je koopt vaak leuke 2 dco synths voor 150.-

wilje er knoppen op 200 erby
midi standaard presets opslag ook

doeje vcos in ist vaak veel duurder een prophet 600 is denk nog steeds 600 maar iig dco synth zat te verkrijgen zou kijken naar crumars bitt erg goed klinkend iig
cya

Had ik ook al tegen Scuba gezegd...Crumar Bit One gaan meestal voor zo rond de 150....heb m zelf ook ;) en nee ik ga m toch maar niet verkopen uiteindelijk....na zijn schoonmaak en opknapbeurt speelt en klinkt ie vet.....lekkere analoge sound, vette basses maar ja zie er maar eens 1 te vinden.....van onderschatting is nu allang geen sprake meer, iedereen begint de waarde van deze synth in te zien......dus ik denk eerlijk gezegd dat de prijzen van de Bit One een beetje gaan stijgen in de toekomst.....

Die Kawai's die Nicholasa voorstelde zou je ook voor kunnen kijken Scuba....
En wil je er perse toetsen aan hebben of mogen het ook 19" modules zijn?

Het lijkt me handig (gesteld dat je een breed geluidspallet wil natuurlijk) om bv te kiezen voor één dco bak, één digitale bak en dan nog één "VA-achtige" oftewel "trensdoos" in de volksmond. ;) bv

DCO: Roland JX3P, Crumar Bit One, Akai AX73, Korg poly800, ik zal de Casio CZ-X000 reeks hier ook maar parkeren vanwege hun klank...
Digitaal: Yamaha SY22, Kawai K1 en anderen, Yamaha DX7, Roland D10, Korg M1
VA-achtige: Yamaha CS-1X

Ik heb mijn studio ook ongeveer zo opgebouwd, en vind dat veel "bang for the buck". Zo heb je altijd bv een leuke bas, lead en string ter beschikking, of bas, pad en tingeltangel gesprankel...Werkt goed! Maar het hangt er natuurlijk vanaf wat je exact wil doen met je studio.

Ik zou er ook een leuke multiFX bij nemen, bv Behringer heeft er goedkope (voor minder dan 50€ lukt soms) Dan laat je ook de goedkopere, "kalere" synths al snel een heel eind ruimtelijker en "voller" klinken.

kijk je koopt vaak leuke 2 dco synths voor 150.-

wilje er knoppen op 200 erby
midi standaard presets opslag ook

doeje vcos in ist vaak veel duurder een prophet 600 is denk nog steeds 600 maar iig dco synth zat te verkrijgen zou kijken naar crumars bitt erg goed klinkend iig
cya

doejezelf plezier en koop een bcr behringer en maak midi mssges ...hebje knoppen opje dco synths ...
en je bespaardt geld
tip siel dk600/700 / opera all ssm inside beetje korg polysix actig met meer dan ....

Naar zo'n Opera 6 ben ik ook naar opzoek......ze staan bijna nergens te koop....en zijn die niet wat duurder Ron?

Status
Please reply by conversation.
Back