dodelijke combinatie: Asus M4A78 PRO + UAD-2

Ik heb wel eens problemen gehad met het draaien van een of ander programma, (weet ff niet meer wat) onder mijn AMD Athlon XP2000+

Het bleek dat standaard niet alle instructie sets geactiveerd waren en ik via een special progie dit kon activeren.

Na dit gedaan te hebben kon ik de betreffende software dus wel draaien.

Misschien heb jij ook zo'n probleem..

je kan testen wat bij jou geactiveerd is met een progie als dit:

wcpuid_sse_dis.gif

http://www.myplc.com/sony/sse_enabling_and_wcpuid.htm

Ik heb wel eens problemen gehad met het draaien van een of ander programma, (weet ff niet meer wat) onder mijn AMD Athlon XP2000+

Het bleek dat standaard niet alle instructie sets geactiveerd waren en ik via een special progie dit kon activeren.

Na dit gedaan te hebben kon ik de betreffende software dus wel draaien.

Misschien heb jij ook zo'n probleem..

je kan testen wat bij jou geactiveerd is met een progie als dit:

wcpuid_sse_dis.gif

http://www.myplc.com/sony/sse_enabling_and_wcpuid.htm

Dit ga ik zo meteen eens bekijken Demian.

Overigens, heel gek, net een project begonnen, UAD Fairchild erin, geen probleem, vanaf het moment dat ik een plugin van de Precision Bundle selecteer (Limiter), crasht hij... In al mijn bestaande projecten gebruik ik deze plugins, dus daarom dat deze ook crashen... Ik mail het in elk geval door naar de support, kijken wat hun antwoord is.

Ik heb het tooltje van Demian geprobeerd. Alles is 'supported', zoals ik verwachtte (ik update namelijk mijn drivers regelmatig).

Momenteel zit ik dus vast, de plugins die ik het meeste gebruik, kan ik niet runnen, en het is vrij onmogelijk om er op korte tijd alternatieven voor te vinden.

Ik stel vandaag nog een mail op naar UAD-support, hopelijk komen ze met een antwoord.

Sorry dat het wat heen en weer gaat, maar momenteel werken ALLE plugins...

Ik wilde afgaan welke plugins de boel zouden doen crashen, maar alles werkt nu met de UAD-2 kaart. Voor hetzelfde geld (...) crasht het natuurlijk zodadelijk weer...

edit: Zoals voorspeld... Ik krijg nu error code (-50) na een tijdje... Maar doorsturen naar de support...

Als het een probleem is met de mobo chipset en de PCI(-e) van de UAD dan kan U-audio er met andere firmware ook weinig mee doen hoor. Waarschijnlijk zit het in de sfeer van aggressieve PCI(-e) timing en het niet afdekken met extra (latency) checking van UAD zelf.

Enige manier is een ander mobo.

Als het een probleem is met de mobo chipset en de PCI(-e) van de UAD dan kan U-audio er met andere firmware ook weinig mee doen hoor. Waarschijnlijk zit het in de sfeer van aggressieve PCI(-e) timing en het niet afdekken met extra (latency) checking van UAD zelf.

Enige manier is een ander mobo.

Heb 'm terug naar de winkel gebracht, ze vermoedden iets met corrupte geheugensectie in het RAM, waardoor hij telkens over dezelfde fout struikelde. Opeens was ook de MOTU weg en werd deze niet meer herkend, de UAD-1 en UAD-2 werkten plots goed... Zeer vreemd.

Ben alleszins niet van plan om nog lang te sukkelen, zit al 3 weken zonder en het werk stapelt zich op...

Dan is het wellicht ook handig om te kijken of je 2 (of meer) systemen kan gebruiken en eentje als spare/testbak. Dan voorkom je hopelijk situaties als deze.

Dan is het wellicht ook handig om te kijken of je 2 (of meer) systemen kan gebruiken en eentje als spare/testbak. Dan voorkom je hopelijk situaties als deze.

Inderdaad... dat dringt zich nu wel op! Dat komt er ook aan, want dit is echt niet meer prettig.

Goed, blijkt dus toch dat er iets scheelt met de UAD-2, ondanks dat hij wel tijdelijk werkte op mijn pc. In een totaal ander systeem wordt hij maar half herkend (als je van PCI-e slot wisselt, tijdelijk wel en dan weer niet) of soms niet. Gelukkig is er nog garantie op.

Die backup-pc lijkt me een goed idee voor de toekomst, vandaar ook mijn andere draadje.

Wat mij betreft mag deze op slot!

ja, niet om te zeiken ofzo, maar ik zou gewoon intel kopen.. als je leest/hoort over problemen met audio kaarten gaat het BIJNA altijd om AMD computers.

intel is de norm dus wordt beter getest denk ik..

oei tsja
lijktme vaag want er zijn net zoveel intels as andere processoren op de markt [ schat ik ...]

een bedrijf as amd zou zichzelf in de vingers snijden ,..ast niet allemaal lekker werkt
blijft shit dit .......

Lijkt me daarom helemaal goed als'k beide systemen zou hebben! Vooral qua testen op compatibiliteit.

Vervolg...

De UAD-2 werd op een tweede systeem getest, waar deze problemen gaf.

Ik heb de kaart teruggebracht om onder garantie te laten herstellen.
Vandaag belt de leverancier dat de kaart perfect werkt op 2 systemen, bij hen.

De UAD-1 draait ook niet lekker op mijn huidige systeem: soms geeft de performancemeter niks weer, dan weer wel...

Nu nog de computerwinkel overtuigen om mijn AMD-systeem terug te nemen...
Jongens toch...

Back