/-\Snippet/-\

Bob123

Sandgarden Rec. Studios
Kort testje.

Klinkt voor sommigen misschien een beetje te veel 80's, maar da's dan toch lekker mijn bedoeling geweest.

Nog een paar wijze spreuken uit het journaal erdoor mengen en klaar !
Gemaakt met een mix van heel oud en nieuwer spul.
Is nog wat werk aan, zat eigenlijk in no time in elkaar.

'Njoy
:mega:

Attachments

• Do it again.mp3
    5,4 MB · Bekeken: 93
Laatst gewijzigd:
80s is altijd goed :okdan:
dit doet me wel aan Depeche Mode denken, zit ook zo van die FM klanken in.
waarmee heb je dit gemaakt?

Gemaakt met een Procussion (nog steeds een verschrikkelijk leuke bak !)en een Ti.
Eerst de drums gesequenced, daarna de drumparts 1/16 naar voren en naar achter verschoven en die verschoven parts door een verzameling kicks en cymbals laten spelen, en hier en daar een nootje wegknippen. 3 kanalen Procussion dus. Zo krijg je instant een drumtrack met een beetje vitaliteit en moet je niet zitten nadenken over hoe je die hi-hats wil laten klinken.

Eén pattern gemaakt, de rest was knip- en plakwerk met wat random gebeuk.

De rest komt uit een VirusTi, geen echte FM dus, maar who cares, als het maar leuk is.
In slechts 4 sporen opgenomen, een beetje reverb over de drums, nog wat samenpersen en klaar.

hee das grappig ik heb ook een Procussion *D...

maar die tip kan ik niet doen want ik sequence alles met mn EMX1 :o:

Dan moet je op zoek gaan naar een RM1X of een RS7000.
Heb 2 dagen geleden een RS gekocht en nu staat mijn RM1X en ander leuk spul te koop.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=111900

beetje reclame moet toch kunnen hé.

Ik heb ook lang met een EMX aangeklooid, op zich een supermachine want in zeven zuchten maak je er iets mee, maar hij is een beetje beperkt qua mogelijkheden...
Daarna een MPC geprobeerd maar dat vind ik persoonlijk een rampenbak, de Yammies werken dan weer super relaxt !

nou ja die EMX is briljant voor snel sequencen en realtime tweaken, het allerenigste minpunt is dat hij niet polyfoon kan sequencen, dan zou hij ideaal zijn..

en ik heb geen gearlust meer dus iets kopen doe ik voorlopig niet ;)

Je kan in de EMX toch meerdere synth parts aan 1 kanaal toewijzen...dan is hij polyfoon en kan je de drums in de Procussion triggeren op meerdere midi kanalen.
Je maakt bvb je drums met synth part 1, kopieert die door naar 2 en 3 en gebruik de 'move' functie. Klaar.
Daarna random nog wat lichtjes doven op part 2 en 3 en je scoort een wereldhit net zoals ik altijd doe haha.

Dit werkt zo verslavend dat je de polyfonie grens van je Procussion gaat ontmoeten.

ja snap ik, maar ik bedoel meer je kan geen akkoorden door de EMX laten spelen..
ach ja weer eens om mee te klooien :)

Da's idd bijna waar, probeer toch maar eens 3 synth parts op hetzelfde kanaal te zetten, werkt perfect maar je bent dan wel beperkt qua sporen.

En tot slot de gelikte versie.

'Njoy,

B

Attachments

• Do it again 2.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 86
Back