terratec phase ..probleem - en nu...?

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ola net mn pc verfrist
en alle drivers er weers op ...kaart erin
is een terratec phase 28 pci 8 in /4...nogwat

iig de juiste driver vd fabrikant ...uitpakken ..en watzegtie ineens

" could not open protec driver"
...ditwask vergeten dus ...

EDIT

kaart deed t vorige week gewoon nog
mn os = windxs xp ...
snapt eg niet

zijn der meer phase 28 terratec gebruikers
..???
help

Laatst gewijzigd:
ola net mn pc verfrist
en alle drivers er weers op ...kaart erin
is een terratec phase 28 pci 8 in /4...nogwat

iig de juiste driver vd fabrikant ...uitpakken ..en watzegtie ineens
Nou, wat zegt ie ineens? Vertel! :P

snapt eg niet
help
Net als die spelling van jou, snap ik af en toe ook geen fck van... :bekdicht:

Waarom zou je ingodsnaam de driver cd erbij pakken? Waarom zou je een bijgeleverde driver cd uberhaupt bewaren?
Ik flikker die dingen altijd gelijk weg. Als ik iets ga installen download ik altijd de laatste drivers van interpret!
Dus R-ond, oud cd'tje in de prullenbak, nieuwe driver downloaden!
Zou moeten werken, heeft niks met je kaart zelf te maken!

na weers ff geprobeerd maaruh
geeft steeds as fout melding ; couldnt open protec driver
ik heb idd de laatste driver voor de kaart + control panel [soort mixertje ]niks exotish aan !
ga gwoon twijfelen oftie niet stuk is ....

ik heb wel t een en andere uitgezoch je kan je kaart in sync/ en sync out zetten dat is aster twee ...phase 28 inzitten
niet t geval

heb dus een schone pc ...met nieuwere xp erop [tinyxp ]
alle andere dingen laten zichh prima installen ,..

snapt egt niet
:stupid
net mn oudere kaart weers erin gepropt en werkt meteen ds / xg 50.- eu kaartje yamaha

okwat zitten uitvissen in controlpanel in mn xp
by audio & sound device properties
ga ik naar yamaha native ds1 wdm driver
daar staat in t properties vak; device cannot find enough free recources
that it can use [code 12]

???
div scan laten lopen [change of hard ware
de on board audio uit / aan gezet

naar mijn weten moet de on board audio uit ...
staat ook ; if you want to use this device you will need to disable one of the other devices
kneem aan de on board audio uit !

IRQ-conflict? Haal eens alle andere kaarten eruit en probeer het dan nog eens, of ga eens schuiven met het ding in verschillende PCI-sloten. Eventueel kun je dit soms in de BIOS ook fixen maar vaak werkt even omsteken beter.

IRQ-conflict? Haal eens alle andere kaarten eruit en probeer het dan nog eens, of ga eens schuiven met het ding in verschillende PCI-sloten. Eventueel kun je dit soms in de BIOS ook fixen maar vaak werkt even omsteken beter.

Jezus man, IRQ-conflicten... ik welk jaar leven we nu?
De laatste keer dat ik met IRQ-conflicten in aanraking ben gekomen was in 1930 ofzo! :P

Met een beetje modern moederbord en OS (en IRQ-sharing) komt dat tegenwoordig echt niet meer voor.

Nee, als ik het allemaal zo eens lees R-ond, denk ik dat je kaart gewoon compleet gaar is. Eerst even in een andere pc proberen om dit te checken. Je kunt nu eenmaal niet zomaar zeggen wat er precies aan de hand is, je zult echt trial and error moeten gaan spelen.

tiny xp?
Zou het daar niet aan kunnen liggen?
Verkeerde chipsetdriver voor je mobo o.i.d. ff updaten bij de fabrikant van je mobo.
Gewoon xp service pack3 dan ben je er toch ook,ff tweaken en je bent sneller dan ooit..

Met een beetje modern moederbord en OS (en IRQ-sharing) komt dat tegenwoordig echt niet meer voor.

Hier is je "code 12":
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732199(WS.10).aspx

Ik weet niet hoe oud de betreffende machine is, maar heel af en toe komt het toch nog voor, zeker op oudere machines. Dat zo'n kaart spontaan kapot gaat lijkt me eerlijk gezegd sterker. Als er iets kapot knalt zijn het meestal condensatoren en andere dingen in het analoge pad, er moet heel wat gebeuren voor de controllerchip naar z'n grootje gaat en die zit min of meer direct op de PCI-bus.

Ik heb dit ook gehad met m'n X64 systeem en ben der achter gekomen dat protec drivers zoeken alle geluidskaarten op het systeem, dan alle drivers laadt en daarna initialiseerd of deze gelinked kan worden met de Protec drivers... Als er wel een geluidskaart inzit die niet softwarematig geinstaleerd is, de protec driver zijn proces niet kan volgen en het systeem eruit knalt. Dus als je misschien een onboard geluidskaartje heb, dan die eens installeren en nog eens proberen. Misschien is daarmee jouw probleem opgelost. Nou de mijne nog :(

gr

xcuse kleine update werkt ..iig met cubase sx hier nu ...[hoop binnenkort een anders syteem te hebben
dus geen verkerd woord over phase 28
ola:P:okdan:

Back