Prophecy aansturen met JP8000???

Bass

Gepokt en gemazeld
Ik heb dus een Jp8000 met schuifjes en knoppen erop...!! bruut...

Kan ik met deze schuifjes en knoppen de filters enz. enz. van mn Korg Prophecy sturen??? dat zou nog bruter zijn...

Dus bijv. met de cutoffschuif van de JP de cutoff van de Prophecy bedienen??
Of moet ik dan elke controller 1 voor 1 instellen voor elke functie... dat zou best sukken...ben lui..

Waarschijnlijk al ns door iemand gevraagd maar kon niet vinden...

Thanxxx

Re: Prophecy aansturen met JP8000???

Origineel geplaatst door Bass
Ik heb dus een Jp8000 met schuifjes en knoppen erop...!! bruut...

Kan ik met deze schuifjes en knoppen de filters enz. enz. van mn Korg Prophecy sturen??? dat zou nog bruter zijn...

Dus bijv. met de cutoffschuif van de JP de cutoff van de Prophecy bedienen??
Of moet ik dan elke controller 1 voor 1 instellen voor elke functie... dat zou best sukken...ben lui..

Waarschijnlijk al ns door iemand gevraagd maar kon niet vinden...

Thanxxx

als de prophecy MIDI CC data snapt dan is het antwoord: JA....

als je de prophecy ook nog zo kan instellen dat je zelf de midi CC's kan kiezen dan hoef je alleen op de prophecy wat in te stellen...lijkt me alleen niet dat ie het kan, dus je moet het op de Jp8000 doen....dan kan dus wel...elke controller 1 voor 1 instellen....

Ik check even mijn prophecy...

okay...

Optie 1:
Zet je prophecy in edit stand, en druk op Global.
Ga naar pagina GLB-5 Knob Controller Assign
Hier kun je aflezen c.q. instellen welke controller aan knob 1 t/m 5 hangt.
Bij mij zijn dat 19,20,21,22 en 23.
Als je deze waarden veranderd naar die van de JP8000, dan kun je de parameters achter de 5 draaiknoppen aansturen.
Voor zover ik het snap gelden deze controllers voor alle 4 de pagina's met parameters.
Je kunt wel nagaan dat er verkeerde delen van je synth aangestuurd worden als je van pagina wisselt.
..hhhm.. tekortkoming van de prophecy??? Ik had liever elke page zijn eigen controllers gegeven.
Maar ik heb OS 1.7 misschien dat het in 2.0 anders is geregeld...

Optie 2:
Zet je prophecy wederom in edit stand, en druk op Common
Op pagina's CMN-5 , CMN-6 , CMN-7 en CMN-8
Kun je op dezelfde manier de controllerwaarden toekennen aan wheel 3 en de scratchpad.

Controllers die je Prophecy verder ontvangt:
91 t/m 95: EffectProcessor Controllers
5 / 65: Portamento time / Prtamento (on/off)
7, 11, 10: Volume, Expression, Panning

En verder dingen als modulation etc. (Zie Players/Basic guide, pagina 41 (engelse manual) )

Nog een tip:
Je kunt bij filters etc. Inplaats van een envelope ook een controller koppelen, dus als je je filtertje helemaal dichtdraait en dan bijvoorbeeld controller 74 als modsource invoert, en deze maximaal zet (+99), dan kun je je filter sturen met controller 74. Menu filter --> pagina FLx--5 Fc Modulation (mod source)

Veel succes ermee!
Robin

(Leuke vraag trouwens. Ik heb er zelf ook e.e.a. van opgestoken!)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door C738
dan kun je de 5 draaiknoppen aansturen.

Waarom zou je die 5 draaiknoppen willen aansturen ? Wellicht bedoel je de parameter die toegewezen is aan zo'n PE-knop. Je gaat toch niet bv met het modwheel van je JP8000 het modwheel van je Prophecy aansturen? :D

Ja, beetje muggenzifter ben ik wel :duivels:

Haha nou bedankt...

:)

Ik ga t maar ns proberen ASAP...

Back