Belgische synths ???

ebm heeft niets te maken met acid, maar heeft wel newbeat doen onstaan (Flesh 12" op verkeerd toerental & blabla), ebm is ouder maar is naast newbeat blijven bestaan, nu nog...

het is zeker niet hetzelfde :) ....of het je iets doet of niet maakt niet uit eigenlijk (ik vind't uitstekende partymuziek)

maar't ging hier over Belgische synths, niet? ;-)

maar er zijn er precies ni zoveel

er is ook wat minimal wave (of welke naam ge er ook op plakt) gemaakt in dit landje

Nee, veel synthesizers en aanverwante apparatuur is er in België niet ontwikkeld. Sherman zal wel het grootste zijn.

Eigenlijk zijn er maar 2 soorten muziek....goeie en slechte...dat geeft op zich al genoeg stof tot discussie.....en ja, da's waar ook....het ging hier over Belgische synths......

ik baal nog steeds dat de Lassence Ventury niet meer bestaat, vond m erg vet eruit zien als een lab-instrument...

Belgische synths ken ik niet maar wat dacht je van een Arabische Minimoog 8o)

attachment.php

Attachments

• ArabischeMinimoog.jpg
    ArabischeMinimoog.jpg
    172 KB · Bekeken: 131
Laatst gewijzigd:
van sherman gesproken, zou toch nog wel een filterbank willen, had er een in leen fb1 van ne maat een tijd geleden, maar die verkocht die dan voor ni zo veel 350, beetje spijt dat zelf ni gekocht heb, kon best in stukjes betalen, ach ja.

iemand geintresseerd in een sherman t- shirt , heb hier nog een liggen uit de oude stock, voor mij is het te klein (m) zand bruin, met van voor wel een beetje kleurvervaging door de zon, ni zo erg
ruilen voor iets leuk?
laat maar weten

wat is er nou mis met: we push buttons, and ... MAKE MUSIC !

maar Belgie + Synths = Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242 Front 242

zucht...nu krijg ik weer zin in die CS40m...ja, en een system100m tuurlijk,
de mmmm, van mjam 8~

de vritonaise VIII ?

ebm heeft niets te maken met acid
Pardon? Er werd in Chicago, waar acid is ontstaan, naast electro, italo en minimal wave ook veel ebm gedraaid.

En er is super vette new beat maar de meeste mensen kennen dat niet en eigenlijk moeten we dat maar ook zo houden. ;)

Belgie als muziekland is zeer interesant. Sherman heeft ook veel New Beat gemaakt. Niet altijd top, netzoals veel New Beat.

Qua disco, dub en electro is Belgie ook erg vooruitstrevend geweest. Ik ga regelmatig in Frankrijk naar vinyl zoeken en verbaas me elke keer weer wat ik tegenkom wat in Belgie is gemaakt en vaak in Frankrijk is geperst op zeer onbekende labels.

Qua synths uit belgie kan ik je niet helpen. Maar ik hoor heeeel vaak die bekende Ensoniq Mirage sound. Maar dat is een sampler en natuurlijk niet uit belgie afkomstig.

Of ingekocht, opgelapt en doorverkocht :D
idd ikzelf, een duitse Z1, toets herschapen en dan weer later doorverkocht aan een nederlander, wat een intercontinentale samenzwering..:D (niks aan verdiend, integendeel, maar daar zijn we niet op uit hè? :) )

Back