{Zaagtand Electro} CompSaw

Bass

Gepokt en gemazeld
Tja vandaag weer eens Benassi Bros gehoord en ik wou toch iets in die trant een keertje proberen om te maken, dus heb een beetje ge-experimenteerd om enigszins zo'n sound te krijgen...
Nou ja altijd leuk om te proberen, of het gelukt is is een tweede haha...
Is niet erg gepolijst of vol ofzo maar vond t wel lekker raw op deze manier... Misschien werkt t wel op de dansvloer...

Meningen zijn welkom :mega:

Attachments

• Induced - CompSaw.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 106
waar is de kick? m.a.w. ik mis dikte voor de benassi-sound
en je hebt veel meer platgedrukt dan de baslijn op het moment dat de kick komt, dat sommig geluid klinkt alsof het voor een ventilator wordt afgespeeld.

ow die kick zit er wel, vond t wel lekker over de top haha

Ja ja die kick mist misschien wat laag ja.
T had zo 3 jaar geleden op een cd kunnen staan :halleluja
Klassieke sound!!

En die ventilator vind ik ook geen probleem hoor lol.

mja nou dacht eindelijk iets beetje dancy's gemaakt te hebben... :dj:

Bass, het is weer lekker :)

komt dit ook uit die Roland van je?

Die compressor helpt het hele nummer om zeep IMHO.

Die compressor helpt het hele nummer om zeep IMHO.

Nou weet ik dat je geen fan bent van compressors op de eindmix, maar je kunt ook een beetje zeiken om niks he, dat pomp-zuig-sidechain-gevoel hoort gewoon bij deze muziek, of je het nu mooi vindt of niet, het is een muziekstijl-an-zich geworden! En de jeugd danst erop, leuk toch, prima...

Verder vind ik het wel een lache trackie geworden.
Jah, de kick die is eigenlijk wel gewoon lelijk en heeft echt gewoon geen laag.
Laag moet je voelen, dat je ballen mee gaan resoneren op die 64Hz in je onderbuik-ik-word-misselijk-dreun!!!

Nu is het meer ik-krijg-klappen-in-mijn-keel-pets-tok-tok-kickje!

De track is qua opbouw en arrangement ook wel erg saai. Mag wel wat meer aandacht aan besteed worden, maar de basis is er!

hmm hij wordt steeds beter hoe vaker ik m hoor 8)

ja die 90s kan ik niet meer maken, dance lukt me niet zo goed behalve dit soort zuigende muziek haha

ja die 90s kan ik niet meer maken, dance lukt me niet zo goed behalve dit soort zuigende muziek haha

Dat verklaart dan weer een hoop van je aversie reacties op dance van anderen :D

Back