virtueel muziek winkeltje

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
de titel zegt het al, dat zoek ik.

voor een van de projekten waar ik wat voor arrangeer en toetsen speel, zoek ik software om op eigen server een soort van downloadsite op te zetten .
dus gewoon een site, met daarop snippets, en daarachter de database waarop de complete nummers staan die tegen betaling te downloaden zijn.
ik kan wel html programmeren, maar verder niet, en heb er ook geen zin in.

dit alles om platenmaatschappijen de tijd te gunnen zich uitgebreid met jantje smit bezig te houden.....:D

bestaat er zoiets?
groeten,
jeroen

Je hebt gratis online winkelsystemen zoals bijv. OScommerce en Zencart, pakketten die vooral gebruikt worden voor "echte" online winkels maar ze hebben wel plugins waarmee je downloads (en dus muziek) kunt verkopen. Misschien is er iets eenvoudigers want dit zijn in wezen complete winkels, maar ze kunnen ook betalingen afhandelen e.d. dus misschien is het geschikt.

Voor joomla zijn er verschillende ecommerce addons... ik heb ze nooit gebruikt, maar misschien zit er wat tussen.

Joomla voor een eenvoudige site is een mug kapotschieten met een orbital cannon. OSCommerce is een ongelofelijke troep, en de code had al 4 jaar geleden achter in een donker steegje geliquideerd moeten worden.

Kijk eens bij CD Baby :).

Joomla voor een eenvoudige site is een mug kapotschieten met een orbital cannon. OSCommerce is een ongelofelijke troep, en de code had al 4 jaar geleden achter in een donker steegje geliquideerd moeten worden.

Kijk eens bij CD Baby :).

dat is ook een aardige optie, alleen vind ik de 9% wat aan de hoge kant.
maar is wel aanzienlijk minder dan wat een platenmaatschappij zich toeeigend.

daarom zat ik in eerste instantie ook meer in de richting van alles op eigen server te houden te denken.
dan kan er nooit met derden verwarring ontstaan over de verdeling van de buit.
maar wat ik al zei, deze ga ik wel even in gedachten houden.
bedankt.
groeten,
jeroen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back