Vroegà, toen PC's nog duur, simpel maar traag waren heb ik mijn eerste muziek gemaakt met de SoundBlaster AWE32. Het mooie aan die kaart was dat deze een gebruik maakte van de SoundFont technologie. Ik laadde mijn eigen samples in het geheugen van de soundblaster, kon daarin een aantal parameters bijstellen (zoals ADSR, Chorus, reverb dacht ik, het was halverwege de jaren 90) en kon via MIDI de boel aansturen. Het fantastische was dat er geen latency was.
Nu PC's goedkoop, ingewikkeld maar snel zijn hebben ze allemaal een ingebouwde geluidskaart waarop uiteraard geen SoundFont gebeuren wordt gebruikt.
Hier komt mijn vraag:
Ik heb een laptopje met daarop aangesloten een USB-midi keyboard en ben op zoek naar een USB geluidskaart waarbij ik gebruik wil maken van de SountFont technology om latency-loos via midi aansturing te kunnen spelen.
Wie weet of zoiets bestaat? Of zijn er inmiddels andere mogelijkheden?
Nu PC's goedkoop, ingewikkeld maar snel zijn hebben ze allemaal een ingebouwde geluidskaart waarop uiteraard geen SoundFont gebeuren wordt gebruikt.
Hier komt mijn vraag:
Ik heb een laptopje met daarop aangesloten een USB-midi keyboard en ben op zoek naar een USB geluidskaart waarbij ik gebruik wil maken van de SountFont technology om latency-loos via midi aansturing te kunnen spelen.
Wie weet of zoiets bestaat? Of zijn er inmiddels andere mogelijkheden?
Zoals ik al zei: onder de 10 ms ga je het niet merken.