installatieprobleem emagic amt8

sphere

Remember me????
Ik heb een probleem met het installeren van de amt 8 midi interface.

Heb hem via de usb geinstalleerd onder xp en de juiste drivers van het web afgehaald.

Het vreemde is dat ik hem niet terug kan vinden in cubase wanneer ik kijk onder midi setup.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn.

Graag jullie reactie

Eigenlijk zou ik je nu op je donder moeten geven, want deze vraag komt vaker aan bod. Dus een vijf minuutjes zoeken zou je sieren, maar goed... :D

Laat het usb gedoe zitten. Pak de seriele kabel en binnen 10 minuten ben je "up and running".

staan ze uberhaupt wel in je apparaatbeheer. Mij lukte het toendertijd ook niet om ze via usb te installeren en inderdaad via de seriele kabel is inpluggen en gaan! Overigens heb ik ook wel eens gehoord dat de vertraging via usb groter zou zijn dan via serieel, maar dat is alleen van horen zeggen

Ik heb dat zelfs wel eens ergens gelezen. usb is inferieur aan serieel wat weer inferieur is aan onboard midi poorten op geluidskaarten. Dus je master keyboard het best aan de vaste midi in van je geluidskaart hangen, dan kun je met de minste vertraging je nootjes inspelen.:okdan:

Het is mij wel gelukt om ooit die AMT via USB aan te sluiten hoor.

Enne, AMT in combo met Logic is best wel OK hoor.

Mijn Midex 8 werkt prima via USB. Nu ruim een jaar zonder serieuze prob's en da's best bijzonder in pc-land ;)

Serieel.. een goed idee

Serieel.. een goed idee

Serieel schijnt de AMT8 veel beter te werken (timing is veel strakker.. volgens testen van emagic zelf)... maar via USB moet het allemaal gewoon werken.

Hier heb ik 't onder win98 nooit aan de praat gekregen op USB.. maar win2000 vindt het allemaal prima.

Back