wat zoek ik, bestaat het wel?

legalized

Ingeburgerd
hoi!
ik wil voor live optredens gebruik maken van m'n gitaar bij 'n tb-303 & een tr-606, maar wat ik dus eigenlijk zoek, is een apparaatje waarmee ik iets kan opnemen, maar hem in de juiste maat (bijvoorbeeld op de beat van de tr-606 afspeelt), hiermee bedoel ik dus niet dat ik wil dat een apparaatje de noten op de juiste tel zet, maar dat wat ik inspeel op een beat, dat ik dat kan laten herhalen.
- misschien makkelijker gezegd; ik wil het live een stukje op de beat inspelen, recorden, en dit op de beat afspelen (herhalend)
thnx! :doei:

ik vond net toevallig ook dit filmpje, iets in die richting misschien?

of is het allebei hetzelfde :P

Je zoekt inderdaad iets dat een looper heet.

wat je zoekt is een loop pedaal
boss heeft een gamma rc
digitech heeft de jamman, ....
line 6 dl4
EH 2880 super looper

eventide time factor
of tc electronics zullen ook wel iets in hun gamma hebben

maar beat sync, daar ken ik alleen de andrenalinn, die beat sync effecten heeft, veel, + drumsounds, wel geen looper functie denk ik, maar zeker eens opzoeken

Een looper is inderdaad handig, maar het in de maat laten meelopen met een 303/606 is moeilijker. Daarvoor moet je clock-sync hebben. De Boss RC-50 kan dat gelukkig. Echter, hij praat MIDI, en de 303 en 606 moet je, voor zover ik weet, syncen via DINSync. Dus: Extra converters nodig, of n masterclock die zowel MIDI als DINSync uitstuurt.

Andere opties:
De digitech Jam Man heeft geen sync. De E-H 2880 looper wel, maar die schijnt wat issues te hebben met real-time gebruik. Als je m kan vinden: De Electrix Repeater. Die worden niet meer gemaakt en zijn erg schaars.

De Roland MC-09 kan ook loops samplen, en die praat ook MIDI. Hij heeft echter maar n beperkte capaciteit voor samples (2 bars).

Het redelijk goed erin te krijgen hoor om je loops (heb zelf een RC-50) gewoon strak te laten lopen zonder een syncsignaal hoor! Ten eerste strak spelen, of trappen eigenlijk. Je kan achteraf je loop nog een beetje compenseren realtime (met je voeten dus ja kunt gewoon door met andere dingen doen), je kan one-shots maken en die triggeren waar nodig, loops voorprogrammeren, presetbanken maken, inderdaad midi-syncen enz...

Vergt sowiezo tijd om hem lekker onder de knie te krijgen maar niet meer dan je zou moeten doen als je een goede partij in een band zou moeten spelen met een bassist, drummer of wat voor vorm van steady-tempo ding dan ook.

Ckeck de manual anders even, super handige tool!

Gibson Echoplex! Zijn vrij zeldzaam, maar heel fijn om mee te werken.

Hmm. Ik werk nog met 7.
Kan het daar ook in/mee?

Er waren video's op de site voordat 8 uit was van een gitarist die Live als looper gebruikte; wat verschilt is de manier waarop je het moet doen.

Te gek!
Werkt uitstekend met Ableton 7! Gewoon aantal tracks aanmaken een na elkaar opnemen en loopen. Nice. Leuk speelgoed!

Wat een fantastisch programma dat Ableton!
Veel meer dan alleen maar beats maken..

't is ook helemaal niet bedoeld om beats mee te maken...'t is ontwikkeld om een andere manier te vinden om je muziek te maken dan met een meer straightforward DAW. Als live-tool voor backingtracks met handige live-cues enz...
Is een volledige productietool

Ja. Loop nu te experimenteren met loopen van m'n stem. Superleuk!
Dat toewijzen van controllers is echt ideaal. Ga snel zo'n BCR2000 halen.

Back