Yamaha cs-10 meets Juno 6 videootjes

happy elf

Stamgast
hoi,

gisteren twee filmpjes gemaakt waarin ik laat zien dat het gewoon erg leuk is om op twee oude synthesizers te spelen. Ik heb deze 2 al zo'n 20 jaar en raak er nog steeds niet op uitgekeken. Het is een ideale combinatie ; de juno 6 en yamaha cs-10. Ik trigger ze ( de juno in dit geval, maar de cs-10 kan ik er ook mee triggeren) met de Boss DR-220. Veel plezier met de filmpjes :

Ik vind de CS5 een fijne bak...Daar kan je veel klassieke sounds uit halen.
LFO modulatie is te gek in de CS5...

Leuke videootjes! :okdan: wat een een geluid heeft die CS-10. Lomp maar toch verfijnd... of zoiets :{ Mooi duo met de Juno ja

Stukken beter ook als die zouteloze Retrosound filmpjes waarvan er ongeveer een miljoen op youtube staan

hej jij hebt eens een video boodschap op een filmpje van mij gegeven !:okdan:
leuke impro !

en inderdaad : retrosound :kont: :r

dit kan ook met de poly 61, dus maar weer een leuk filmpje

dit kan ook met de poly 61, dus maar weer een leuk filmpje

ja ja , er staat ook een poly 61 ( werkt niet meer helemaal goed meer) in mijn schuurtje dus nog meer mogelijkheden ! Ik kan wel uren spelen met deze waanzinnige synths ( doe ik ook al vele vele jaren).
Ik kan de poly 61, juno 6 maar ook de CS-10 triggeren met de dr-220. Helaas niet allemaal tegelijkertijd of ik moet nog 2 dr-220's erbij kopen ......
Enfin..ENJOY en RELAX!!!

p.s. om jullie niet teveel lastig te vallen met mijn hobby zal ik niet iedere dag een nieuw filmpje posten !

Leuke tracks!

Lekkere pingpong delay heb je ook. Die mis ik op mijn Virtualizer Pro. (of kijk ik er overheen?)

Het concept van je studio is overigens gelijk aan de mijne. Niet dat ik er principieel in ben ofzo, maar ik vind het gewoon erg lekker en productief improviseren als ik niet met een DAW ofzo bezig moet zijn, gewoon wat CV-gate gedoe.

solina string ensemble meets poly 61

solina string ensemble meets poly 61

ja ja , ik had beloofd dat ik voorlopig zou stoppen met leuke filmpjes waarop ik live op mijn synthesizers speel te droppen maar zag in de hoek van mijn schuur weer mijn oude solina liggen. En ja, deze wilde ik ook even op de gevoelige plaat vastleggen. Ik had al snel 4 accoorden ontdekt die wel mooi klonken en de rest moet je gewoon zien :

p.s. ik kan ook leuk drummen......

nog 1 !

nog 1 !

ja, ik wilde er ook nog eentje ( filmpje) maken waarin ik gebruik maak van de EXTERNAL INPUT van de Yamaha CS-10. Ik stuur hier de juno 6 doorheen, terwijl de CS-10 weer getriggerd wordt door de drumcomputer DR 220.
Nog even de Poly 61 erbij en je hebt alweer een hele band !

hier is het filmpje :

coole tracks tussen hoor...

neem je die spullen ook eens op zonder camera?

Spacy Tune is super
Solina ook

en leuke beats!

Back