Blue Eyed OS

Origineel geplaatst door oli303
yo, pippo, ge moet een open source project nie vergelijken met een commerciëel product dat al 15 jaar meedraait (wel vol bugs) en heel wat marketing achter zich heeft.
Openbeos of Blue Eyed OS (of linux) zijn initiatieven van mensen met een passie voor programmeren en voor hetgeen ze ontwikkelen. Daar moet je respect voor hebben als iemand al zijn vrije tijd steekt in het perfectioneren van iets dat hij gratis met iedereen deelt! Das pas idealisme!

Het gaat er hem helemaal niet om om BeOS voor 2de keer proberen te laten slagen. Dat is helemaal buiten de kwestie!

Het is een project door BeOS liefhebbers voor BeOS liefhebbers (ook toekomstige). Ik vind dat je zo'n initiatieven nooit mag afbreken. Als het je niet interesseerd hou er je mond dan over en gebruik wat je jezelf goed bij voelt.

In de ideologie van open source : Vind je dat er te weinig apps en drivers zijn, schrijf ze dan zelf of hou je mond!

dit meen je niet serieus ofwel? geldt dat bv ook voor muziek? zo van dat je niet mag zeggen dat je bv BZN kut vindt zolang je zelf geen muziek maakt? wat een onzin..opensource nazi's in the making..... ik snap je punt wel hoor, en ik vindt het allemaal ook heel mooi dat dit soort projecten er zijn, maar ik ben ook een realist..als je niet met de realiteit kan omgaan dan heb je denk ik een groot probleem...kritische vragen stellen is alleen maar goed denk ik......verder breek ik nix af, ik ben juist heel constructief, lees mijn postings nog maar eens: als er een nieuw "realtime" OS uitkomt met daarbij gelijk een suite van highend AV applicaties *en* support voor pro-sumer audio en video hardware dan kan het nog groot worden, zeker weten....

Origineel geplaatst door olafmol
dit meen je niet serieus ofwel? geldt dat bv ook voor muziek? zo van dat je niet mag zeggen dat je bv BZN kut vindt zolang je zelf geen muziek maakt? wat een onzin..opensource nazi's in the making..... ik snap je punt wel hoor, en ik vindt het allemaal ook heel mooi dat dit soort projecten er zijn, maar ik ben ook een realist..als je niet met de realiteit kan omgaan dan heb je denk ik een groot probleem...kritische vragen stellen is alleen maar goed denk ik......verder breek ik nix af, ik ben juist heel constructief, lees mijn postings nog maar eens: als er een nieuw "realtime" OS uitkomt met daarbij gelijk een suite van highend AV applicaties *en* support voor pro-sumer audio en video hardware dan kan het nog groot worden, zeker weten....

Je beoordeeld een open source hobby-project in alpha status zoals een volledig afgewerkt en gepackaged commerciëel product... niet echt een bruikbare beoordeling, denk ik?

opensource nazi's ??? Heb jij soms een slechte ervaring met open source liefhebbers gehad??
Ik ben zelf wel geen open source fanatic als je dat dacht, maar ik ken wel de bedoeling ervan.

En open source heeft ook niets met "niet realistisch zijn" te maken! De doelstellingen van zo'n project zijn helemaal anders dan van een commerciëel project. Er word niet op een bepaalde markt gemikt of zo. Men probeert het niet te verkopen.
Men maakt het gewoon voor de lol en deelt dit met iedereen...

kheb alleen slechte ervaringen met mensen die vinden dat ik mijn kop moet houden ;)

maaargoed, onze standpunten zijn wel duidelijk.....verschillende meningen (alweer?), kan allemaal..nu weer ontopic! ;)

Origineel geplaatst door Blinx
openBeOS is niet speciaal op de gamers gericht. maar meer op leven na de dood voor BeOS. Wat wel opvalt is dat het Midi gedeelte de laatste tijd best snel gaat

Ik bedoelde BLue Eyes is meer op gamers gericht, zie de 3d engine. Ik zeg niet dat het
daar perse om gaat, maar daar zit wel een grote groep gebruikers dus een logische keuze.
Helaas is de midi-engine van Blue Eyes nog op 0% ,maargoed ik zie dat goedkomen en met
ernaast open BeOS.....Zullen we met zijn allen nu eens niet teveel gaan zeuren over wat wel
en wat niet en eens afwachten of het deze keer een betere poging is van de beide
BeOs-teams, ik bedoel wat we er ook over kunnen/willen zeggen, total respect naar de
programmeurs! En zoals al eerder gezegd, de voordelen die ik ken van BeOS , als dat straks
werkt als een multimedia OS...wil ik er echt wel even op wachten.

Het is een leuk hobbyprojectje maar ik geef ze geen schijn van kans. En wie er lekker mee lopen hobby'en mag zich van mij helemaal uitleven. Ik blijf gewoon een MS slet omdat het nog het minst slechte is wat kan overkomen qua OS'en. (en ja ik heb wel zo'n beetje alle alternatieven uitgeprobeerd)

Origineel geplaatst door olafmol
kheb alleen slechte ervaringen met mensen die vinden dat ik mijn kop moet houden ;)

maaargoed, onze standpunten zijn wel duidelijk.....verschillende meningen (alweer?), kan allemaal..nu weer ontopic! ;)

Je moet je kop helemaal niet houden van mij...

Wat wel kan gezegd worden van OpenBeOS en Blue Eyed OS (om op het onderwerp terug te komen) is dat er nog wel wat werk aan is, maar dat wisten we reeds.
Momenteel is het allemaal nog in experimenteer fase. Dus eigenlijk alleen interessant voor mensen die willen programmeren en dingen uitproberen en niet voor gebruikers.
Dus, Olaf, ik denk dat jij best pas binnen een jaar of 4 eens terug checked naar deze projecten om ze te kunnen beoordelen. (Als ze dan natuurlijk nog bestaan)

De kans is wel groot dat OpenBeOS en Blue Eyed OS gaan mergen (stond iets van op de B.E.OS-site) , wat misschien de vooruitgang wat kan versnellen.

Origineel geplaatst door oli303
De kans is wel groot dat OpenBeOS en Blue Eyed OS gaan mergen (stond iets van op de B.E.OS-site) , wat misschien de vooruitgang wat kan versnellen.

Interresant waar heb je dat gelezen?

Dit heb ik op de B.E.OS website gevonden :

When we started, no other groups existed! That's simple! But today, from my point of view, there is no good reasons to prevent a merger between OpenBeOS and B.E.OS, we could merge our work and use the OpenBeOS kernel AND the Linux kernel. There is really no need to develop 2 media_servers, 2 app_servers, 2 libbe.so, etc. even if we use a XFree86 or not. As a software engineer I can't resign myself to 'spend' hours developing them and see my work used in commercial applications. I'm not sure that people who are developing code under a license like BSD see the importance of this drawback.

Back