Dance/trance Track

ik zie geen player, maar hoor wel muziek. Vaag, maar beter dit dan andersom...

je track:

Hij begint minder cheesy dan dat die uiteindelijk wordt (met name de break), dat vind ik wat jammer.

Het is eigenlijk helemaal geen slechte track hoor. Qua mix is die ook best wel ok. Alleen je beat heeft soms veel te lijden onder de rest van je geluiden.

Door je compressie wordt alles weggedrukt als je nummer inslaat, dat is erg jammer. Probeer dat wat minder zwaar te zetten.

Haal ook wat meer laag uit je synths, ze drukken het laag nogal weg. Kick en bass. Probeer het laag vrijwel alleen voor je kick bass te reserveren. Doe dit lekker extreem en je laag blijft gewoon overeind staan. Dat is toch wel het belangrijkst.

Sommige dingetjes (roll ins, etc) kunnen wel wat minder droog, verder best wel potentieel.

succes!

Netjes hoor.
Inderdaad, wat laag uit de sounds, zodat bass en drums wat meer kunnen pompen.
Qua structuur en opbouw zit het prima in elkaar. Ik doe het zelf niet beter :okdan:

Hey,

Eerst en vooral al bedankt voor de snelle reacties. Apprecieer het enorm, veel beter dan andere forums waarbij je 3 weken mag wachten vooraleer er één reactie komt. Dus bij deze bedankt!

@ aor Je vind het jammer dat de break cheesy is of je vind het jammer dat intro ook niet cheesy begint? :)
Bij de climax is het idd zo dat die niet echt volledig kan loskomen maar da is omdat mijn geluidskaart niet zwaar genoeg is momenteel :) Binnenkort nieuwtje kopen dus :D Heb er al verschillende compressors opgestoken zodat ie nog klinkt maar als ik die wegdoe is de bassline overstuur en als ik het stiller zet hoor je hem niet :(

Wat bedoel je precies met haal meer laag uit je synths? Heeft het iets te maken met equilizen, heb het al wat vaker gehoord "de onderste laag wat minderen"

Nu hoe je dat precies doet weet ik niet, ben nog lerende dusja :)

Anyway, thx voor de reacties al !

Cheers:biertje:

daar ben ik het ook mee eens, en dat dan voor iemand die net begint !?

:okdan:

Hoh ja, net beginnen. Net beginnen doe ik niet, ben bezig sinds 2007. Maar echt tracks afwerken enz eigenlijk een half jaartje :)

Klinkt lekker, zit goed in elkaar. (Heb wel alleen over mijn beeldscherm luidsprekers geluisterd.)

Dit is bedoeld voor geluiden zoals pads, synths, leads riedeltjes, snares, rides, hihats, whoosjes en alle andere geluiden die het met name in het MID en HOOG goed (moeten) doen:

Pak een EQ en begin van 100, 150 flink te snijden. Doe het enigszins met een lineaire/schuine lijn, anders tast het het geluid teveel aan. Zet er eventueel een paar EQ's achterelkaar die dit doen. Het geluid moet natuurlijk wel wat betreft het MID goed in tact blijven, maar das logisch.

Het is daarentegen wel vaak goed om in de break (wanneer het dus weer wat ruimte in MAG nemen) deze EQ's weer even te bypassen.

Als je last heb dat je geluiden niet overeind blijven, sluit er dan een limiter op aan om het geluidsnivo wat constanter te houden. Doe het niet te extreem anders blijft er niets meer van over, maar je zal zien dat dit zeker bijdraagt. Met name bij pads en bassen.

Succes!

ps. dat van die geluidskaart heeft er niets mee te maken hoor.

ps.2 ik bedoelde dat die ietswat cheesy wordt (!) ;-)

Back