Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Die Bernie Worell-, Stevie Wonder-, Jamiroquai- (Canned Heat bv. zeker het refrein), etc. dingetjes lukken niet met een basgitaar
Maar dus ook de benodigde speeltechniek/feel zal moeten inzetten. Vind ik trouwens een van de leukste dingen om te doen; basjes inspelen.
Zo, echt wel dat Jamiroqai (bijna) alles echt is ingespeeld op bas en welliswaar vaak gelayerd met en synth om het net even een sausje te geven!
Bij Stevie ook trouwens!
) en dat zou eigenlijk nog mijn beste voorbeeld zijn. Eveneens off topic; uit dit filmpje van Stevie Wonder dat ik mogelijk al eens gepost heb blijkt maar weer eens dat de echte muzikant zelfs in de simpelste noten/riffjes laat zien of hij de "groove" in de vingers heeft. Die eerste paar maten, en zelfs die eerste paar noten zijn zo verdomd funky. Zelfs dat ogenschijnlijk "random" klapperen met zijn rechterhand in die eerste paar noten verraadt zijn fabuleuze feeling.

Nah counterpoint is de term waar je op zoek naar ben. Niks feel maar gewoon techniek.
En die bassjes van die french house haal je gewoon uit vst's want echt super dik vind ik ze niet klinken.
Met je sap!![]()