Nieuwe Yamaha synthesizer op komst....

Een nieuwe smorenburg demofilm? Laat het waar zijn :D

Zoiets als wat Korg gedaan heeft? Korg M3 + Radias?

Wat is er daar analoog aan behalve de printbanen? Hybride for the win :)

ik snap die fabrikanten niet, er is nog altijd een enorme vraag naar echte analoge bakken met knoppen en dan komen met een zoveelste ROMpler?
Nee man, het stikt van de toetsenisten die op zoek zijn naar goede blazers en rhodes sounds en een keyboard dat lekker speelt. Daarom is Yamaha ook al jaren lang bezig met die laffe motif series. Een oerdegelijk saaie romplerbak en dat keer op keer op keer uitmelken.

Dit heeft yamaha anders niet slecht begrepen. Dit mag wel uitgemelkt worden!

Ik zou wel een keys versie van de FS1r (maar dan uiteraard met de DSP power van nu) willen met heel veel (HEEL veel) draaiknoppen en een groot scherm voor subliem editen.

Het nut van een analoge synth zie ik niet zo, ik denk dat DSI en Moog dat redelijk uitnutten. Aan de kant van de orgels en traditionele keys-simulatie is Nord aardig bezig. Aan de Motif XS lijkt me niet zo verschrikkelijk veel meer toe te voegen behalve meer power en wat features. Maar volgens mij is er nog best ruimte voor een uberFM synth.

Anolog

Attachments

• Afbeelding 1.jpg
    Afbeelding 1.jpg
    205,7 KB · Bekeken: 94
Lijkt me nogal logisch. Ze zijn stinkend jaloers op de Korg Oasys en zijn aan het klussen geweest om een 'Oasys killer' te maken en slaan zoals gewoonlijk de plank weer eens mis door een slap aftreksel ervan te maken.

Dat denk ik niet, korg is een dochteronderneming ( of zoiets) van Yamaha dacht ik ....
maar mischien zit ik er naast hoor.. ( zoals zo vaak:D )

Ik hoop op een soort andromeda met uitgebreide FM functie of zoiets,
Ik denk een VA met megaveel stemmen en net te weinig knoppen om het echt leuk te maken.
Maar het klinkt wel als een huis. Zoiets.

ik snap die fabrikanten niet, er is nog altijd een enorme vraag naar echte analoge bakken met knoppen en dan komen met een zoveelste ROMpler?

als yamaha nou eens een CS40M versie 2009 zouden uitbrengen... :okdan:

zoveel vraag is daar niet naar hoor, anders was het er wel. Er is veel meer vraag naar dit soort dingen.

Ze gaan echt iets niet maken als er vraag naar is...of beter gezegd rendabel..

Een oerdegelijk saaie romplerbak en dat keer op keer op keer uitmelken.

Dan maak ik er dit van:

Een oerdegelijke romplerbak keer op keer doorontwikkelen. :doei:

Al zal deze nieuwe synth geen nieuwe Motif zijn denk ik, want daar is het nog te vroeg voor. Ik gok op een VA synth met vergaande VSTi integratie, zoiets. :D Of nee, het wordt natuurlijk gewoon de introductie van de S90XS !! ;)

Dat denk ik niet, korg is een dochteronderneming ( of zoiets) van Yamaha dacht ik ....
Nope, niet meer :). Vroeger had Yamaha wel een vinger in de pap, nu niet meer.

Maar het klinkt wel als een huis. Zoiets.

Nee, kijk, da's nou juist het probleem. Dat had Moog ook met de Voyager - gelijk zo'n stel azijnpissers die het ding in de verste verte niet vonden lijken op de Model D, en het klonk allemaal niet goed genoeg, en het feit dat er digitale controls in zaten voor het frontpaneel uit te lezen verpestte de klank, yadda yadda.

Om Zero Punctuation aan te halen:

Fans are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you'll be for it.

Ze gaan echt iets niet maken als er vraag naar is...of beter gezegd rendabel..

iets NIET makem als er WEL vraag naar is? :confused:

nou er zijn al zat ROMplers met akoestische geluiden volgens mij, elk merk heeft er al tig...

Net als de analoge markt... voor zover ik volg is die markt lekker volledig verzadigt (of schop ik weer tegen een heilig huisje?) Ga toch gewoon muziek maken:biertje: Het is niet omdat JIJ er vraag naar hebt dat er een markt voor is.

Me dunkt worden de romplers 'ig maal meer verkocht (daarvan getuigt mijn geil voorbeeld van eeen paar posts geleden in deze thread) en zit de analoge markt in een niche....wees gewoon blij dat er nog analoge producten worden verkocht.

Laatst gewijzigd:
Ik denk ook de Yamaha S90XS.
= Uitgeklede Motif + extra pianofeatures.

voor zover ik volg is die markt lekker volledig verzadigt.
Dat niet zozeer, er wordt alleen schromelijk overschat hoe groot die markt is.

Net als de analoge markt... voor zover ik volg is die markt lekker volledig verzadigt

mja als dat zo is waarom worden er dan altijd zeer hoge prijzen betaald voor de oudere analoge synths als er geen vraag naar is?

als Yamaha bijvoorbeeld een CS40M 2009 zou maken voor 1000 euro zouden ze als warme broodjes over de toonbank gaan!

Reality check. HALLO!?

Als ze een prophet 08 maken van behringer kwaliteit voor die prijs hoe denk je dat ze een cs40 zouden kunnen maken onder de 5k?

Zelfde geldt voor een bijv nieuwe multimoog. Die zal echt wel iets in de buurt van de Omega 8 kosten.

Sluit me aan bij de mensen die denken dat het een Yamaha S90XS gaat worden.

dat gaat hun veel meer kosten, hun analoge expertise is weg, als ook de manier van produceren zal een grotere investering vragen dan als ze blijven voortborderen op wat ze nu doen.
misschien alleen een grote polyphone bak as prestige project lijkt misschien een markt om aan te boren.
men kan afvragen wat ze meer te bieden zullen hebben dan de andere bedrijven (jes) die zich op de analoge markt bevinden, als ze dat niet kunnen, kunnen ze het maar beter laten denk ik dan.

Back