Nieuwe Yamaha synthesizer op komst....

Waarom is dat een probleem? Vanwege de lengte ofzo? Toen Dave Smith de wielen boven het klavier plaatste bij de Prophet 08 liepen mensen juist weer te klagen dat dat weer lastig was tijdens het spelen. Persoonlijk maakt de positie mij niet zoveel uit, maar ik kan me voorstellen als je dat ding veel heen en weer sleept voor optredens dat je het zo compact mogelijk wilt houden.

Juist, het probleem zit 'm in de lengte. Dat maakt 'm lastiger te manoeuvreren, vervoeren en plaatsen.

En over de vergelijking met de Prophet (of een andere echte synth) :
De S90XS heeft een andere doelgroep, namelijk pianisten. En die gebruiken de willen veel minder vaak dan ze (of andere toetsenisten) op een echte/andere synth zouden doen.
Ik gebruik de wielen op mijn S90 zelden, terwijl ik niet zonder de wielen (en andere grappen) van mijn Motif7XS kan, simpelweg omdat ik dáár de synthsounds en andere gekke sounds uit haal.

Juist, het probleem zit 'm in de lengte. Dat maakt 'm lastiger te manoeuvreren, vervoeren en plaatsen.

Ik vind hem niet alleen lang, maar ook wat diep ogen. (Kijk maar eens hoe die in de video op de tafel ligt en het scherm er wat krap achter staat.) Het had van mij allemaal wel compacter gemogen. Zeker als het om een performance keyboard gaat, telt de afmeting. Niet elk podium is ruim bemeten en het gesjouw met een kleinere flightcase gaat toch echt makkelijker.

Maar die 76 gewogen toetsen zijn wel lekker, meer van dat.

:okdan:
de low budget keyboards (PSR-E313/ E413 enzo) van Yamaha van zo'n 200 a 300 euro klinken beter dan hun (te) dure synthesizers.

Als dit waar zou zijn, dan zou Yamaha heel stom zijn om dure apparaten te maken terwijl ze voor € 300,00 meer omzet zouden draaien en minder kosten hebben.

PSR-E313 /E413 betere geluiden dan de Motif XS? dat geloof je zelf toch niet?

Maar tja, smaken verschillen.

voor sommige is iets alleen goed of professioneel als je diep in je zakken moet graven, merken spelen daar ook op in, misschien pakken zo meer winst dan op de zogezegde budget, consumer producten

En voor anderen is iets pas goed of professioneel als het minstens 30 jaar oud is, er van binnen uitziet als een pan spaghetti en naar pis stinkt :okdan:

True, maar we hebben het hier wel over de 76 keys waar de wielen naast zitten, dus dan is ie nog makkelijk zat op iedere achterbank te smijten.
Het zal me niet verbazen als de nieuwe S90XS de wielen wel boven het klavier heeft, net zoals de S90 classic en de MO8. Of heb ik iets gemist en zijn er ook al beelden van de S90XS te zien?

voor sommige is iets alleen goed of professioneel als je diep in je zakken moet graven...

Beslist niet, maar niet alles is te vergelijken. Een Opel corsa is geen Opel Sigma, al komen ze uit dezelfde garage vandaan.:)

het ligt wat je er allemaal mee doet, en wat je denkt dat je nodig hebt en het geen wat je uiteindelijk doet en daar kan een enorm verschil in liggen.
het is allemaal wel chique om ne toffe vette bak te hebben, maar je kan even goed van A naar B met ne sobere bak.
hoe meer toeters en bellen en mogelijkheden waar je een telefoonboek voor moet lezen om er aanuit te kunnen, lijk voor sommige dat ze meer creatief bezig zijn dan dat ze maar iets simpler zouden hebben.

allez genoeg gezever
:baco:

Hij klinkt wel goed daar niet van.

Maar in z'n guts is het nog steeds AMW2 dat aan elkaar hangt van effecten en arpjes. De waveforms zouden verbeterd moeten zijn en qua akoustische instrumenten zijn ze dat ook wel maar de exotische/basic waveforms klinken gewoon te clean en klinisch. Hier hebben heel veel nieuwere romplers last van. De oudere romplers met crappy DAs en low bit samples hebben dan echt meer karakter wat dat betreft.
Dus goed klinken is voor jou niet hetzelfde als karakter.
Dat kan. Ik vind sommige DA's ook op oudere synths beter klinken. Ze zullen meer vervormen en daardoor extra effect aan het geluid geven.
Dus dan zul je toch je eigen samples erin moeten stoppen en daarmee aan de slag. Daarmee gaat zeker en vast een wereld voor je open.
Ik zeg: Resampling. Bij deze bak zijn er meer truuks, maar ik vind deze al genoeg zeggen. De arps zijn ook gewldig, maar dit heeft niet zoveel met eigen geluid te maken.
Ik heb zelf geen Motif, wel vaker mee gespeeld en er komt nog wel een hier.

Nog ±12 uur en dan is ie d'r met alle specs. TOP!

Attachments

• Afbeelding 2.png
    Afbeelding 2.png
    53,8 KB · Bekeken: 91
We zouden het graag willen, maar niet alles wordt uitgelekt (soms wel, maar soms niet).:)

Back